eens-opreis.reismee.nl

Green River

Vandaag gaan we richting Canyonlands NP, maar eerst rijden we naar de Crystal Geyser vlakbij Green River. Dit is een koud water geyser die 1 keer in de 8 tot 22 uur uitbarst. De kans dat hij zou uitbarsten als wij er zouden zijn was natuurlijk heel klein. Toch er naartoe gereden over een erbarmelijk slechte weg. We waren de enige en wat een rust heerste daar, prachtige kleuren van eerdere uitbarstingen op de bodem waren zichtbaar. Ineens begint het zachtjes te borrelen, zouden we dan geluk hebben ? Maar nee na een paar minuten houdt het borrelen op, jammer. Intussen hebben andere toeristen ook dit plekje gevonden en is het gedaan met de rust. Mensen schijnen zich op één of andere manier toch altijd heel luidruchtig te moeten gedragen.

We gaan verder op weg naar de Canyonlands. Ook hier zien we weer mooie uitzichten en bijzondere rotsformaties. Toch vinden wij dit park niet echt heel bijzonder, misschien zijn we wel verwent door alle mooie dingen die we al gezien hebben. We hebben nog wel de Mesa Arch trail en de Grand View Point trail gelopen. De mesa Arch is een prachtige boog, een pracht decor voor een mooie foto. De Grand View geeft een prachtig panoramisch uitzicht over het gebied.

Hierna rijden we nog even door naar Arches NP. Wij zijn hier 2 jaar geleden ook geweest en ligt niet ver van de Canyonlands. Ook daar een korte trail naar de double Arch. De Arch bestaat uit twee aan elkaar vastzittende bogen, een bijzonder gezicht.

Hierna rijden we terug naar het motel en gaan in een vlakbij gelegen restaurant lekker eten.

Het weer van vandaag was fantastisch, niet al te hoge temperaturen, maar voor wandelingen warm zat.

Morgen weer een nieuwe dag.

Corine

Hoi! Weer erg leuk om jullie belevenissen te lezen. Genieten hoor!