eens-opreis.reismee.nl

Fort Lauderdale- Antigua-St.Lucia

Zoals eerder gemeld zijn we begonnen aan ons tweede deel van de cruise met 2 zeedagen. Verplicht lekker op het dek in het zonnetje liggen. Nou dat lukte dag 1 wel, maar dag 2 hebben we geen zon gezien. Aardig windje en af en toe ook regen zorgde ervoor dat we bijna de hele dag binnen hebben gezeten. Er is dan ook genoeg te doen dus vervelen hoef je je echt niet. De dag dat we weer aan land konden was op Antigua. Dit eiland heeft ontzettend veel mooie stranden, de bewoners zeggen dat als je er een jaar verblijft je iedere dag naar een andere strandje kunt gaan.

De havenplaats, St.John's stelt niet zo veel voor. Er is ontzettend veel achterstallig onderhoud op wat eens waarschijnlijk best mooie huizen of gebouwen waren.

'S avonds hebben we ons te goed gedaan aan het eten in de Pinaccle. Het restaurant op de boot waar je net effe lekkerdere kunt eten.

Er zijn op de Koningsdam trouwens meer betaalde restaurants dan op andere HAL schepen. Er is hier trouwens ook een Dutch cafe waar je gewoon een broodje kroket kun krijgen, poffertjes, haring, friet met mayo en een echte Bosse bol. Echt grappig om te zien hoe die Amerikanen dit allemaal proberen.(en wij dus ook)

Zondag zijn we aangekomen op St.Lucia, hier doen we een tourtje naar een nog in werking zijnde vulkaan . Gelukkig niet heel actief want 300 jaar geleden is hij voor het laatst echt uitgebarsten, maar hij pruttelt en stinkt nog steeds. Verder zien we Piton, 2 bergen die door omhooggestuwde lava ontstaan zijn. We rijden langs heel veel bananenplantages en door het tropisch regenwoud.

Met het wegvaren meld de kaptein nog even dat we Piton nog kunnen zien maar doordat de zon al onder gaat hebben de meeste mensen geen duidelijke foto.

Op alle eilanden is de wifi voorziening vrij slecht en kun je soms alleen even een app berichtje sturen. Het plaatsen van een verhaal wordt dan lastig omdat dan ook steeds de ipad mee naar buiten moet. Vandaar dat het soms even duurt voor er bericht komt, maar onze vakantie is vrij relaxed zonder echt spannende gebeurtenissen.

Jacqueline

Leuk om weer een nieuw verhaal te lezen. Groetjes vanuit BAβ˜‰?Alles goed hier !

Anja en Dominic.

Heerlijk toch zo lekker uitrusten, geniet er nog maar even van.