eens-opreis.reismee.nl

Camperreis Chicago naar Denver

Zo lieve mensen, hier begint ons nieuw avontuur. We hebben weer een wegbrengcamper gehuurd en hopen zo weer veel te zien. Ondanks dat onze vorige ervaring niet heel positief was in eerste instantie blijven toch de leuke dingen over en gaan we het gewoon nog een keer proberen.
Deze keer gaan we de camper, van Road Bear, ophalen in Chicago, nou ja we vliegen op Chicago en moeten de volgende ochtend vroeg 3 uur in de bus naar de fabriek in Middlebury. De eindbestemming is Denver waar we op 10 april de camper weer moeten inleveren. In de tussentijd mogen we 4500 km vrij rijden, dus zie maar wat je doet.
Thuis hebben we al een opzetje gemaakt voor de route om een beetje een leidraad te hebben. Of het deze route zal worden hangt ook van de weersomstandigheden af.
Jullie krijgen weer automatisch een mail als er een verhaal is, maar mocht je dat vervelend vinden meld je dan af en kijk gewoon af en toe op de site ( of niet). Ook nieuwe volgers mogen zich uiteraard inschrijven.
Zondag 18 maart zijn we alvast maar het vd Valk Schiphol hotel gereden, is wel zo relaxed om morgenochtend met de shuttlebus naar het vliegveld te rijden. Stipt om 7.20 zitten we in de bus en na 40 minuten hebben we al heel het douane ritueel achter de rug.
Om 11 uur is de vertrektijd dus ruimschoots op tijd om nog een paar winkels te bekijken, even het begin van het verhaal te maken iets te eten.
Om 13.30 lokale tijd(19.30 ned.tijd) landen we op Chicago O'hare airport. De vlucht , in een redelijk oud toestel met een beeldscherm van 5 bij 5 cm , was rustig. Koffer zijn supersnel op de band dus naar buiten om het hotelbusje te zoeken. Onderweg hadden we al mensen gehoord die ook een camper gingen halen dus die zouden wel bij ons in het busje zitten. Nou dat klopte en nog heeeeeeel veel anderen ! Er kwam een klein busje en een aantal mensen konden mee, uiteindelijk hebben we 5 kwartier moeten wachten in de ijzige kou eer wij aan de beurt waren voor een transfer. Volgens de chauffeur vindt de eigenaar het te duur om een grote bus te huren, maar 5 keer heen en weer rijden kost ook genoeg. Nou ja we zijn er, inchecken in het hotel en gelijk naar de inschrijving bij camper verhuurder Road Bear. Daar vergelden ze ons dat er 2 grote bussen morgenochtend om 7 uur naar de fabriek rijden, meer dan 100 mensen dus ! Dat we op een redelijke tijd daar weg kunnen rijden zal er wel niet inzitten, maar we wachten af. Misschien is het een geoliede machine.
Nu maar even een Mac Donalds gegeten en een stukje in de ijzige kou gelopen. De temperatuur valt op zich mee, maar net als afgelopen dagen in Nederland is hier een ijzige wind die het guur maakt. Nu is het bijna tijd dat het lichtje uitgaat, morgenochtend om 6 uur start het ontbijt, hoe dat moet met 100 man die om 6.45 uur klaar moeten staan....... ik heb geen idee ??
Wordt vervolgt.

Ps. Onder het hoofdstuk kaart staat de route die we gepland hebben. En oh ja, laat advertenties over extra fotoruimte voor wat ze zijn. We hebben voldoende ruimte !

Irene Vos

Gelukkig zijn jullie goed aangekomen. Nu eerst lekker met z’n allen in de file op vakantie ?. Heel veel plezier!

Jacqueline

Leuk om de komende weken jullie belevenissen te volgen. Doe voorzichtig op de weg en geniet er van ??

Ancila Melcherts en Wim

Lieve Sylvia en Edwin, wat gaat de tijd hard. alweer aan jullie volgende reis! veel plezier en wij blijven jullie volgend! liefs van ons!

Leny en Hans

Heel veel plezier en wij zullen met jullie mee genieten,lieve groetjes en doe voorzichtig.