eens-opreis.reismee.nl

Dag 3 Big Oak Campground naar Charlestown State Park

Vandaag staat om 9.30 uur een bezoekje aan een pompenfabriek in Indianapolis op het programma. Met deze fabriek doet het bedrijf van Edwin zaken en dan is het wel zo makkelijk om er zelf even langs te gaan als je in de buurt bent. Daarna rijden we door naar een state park aan een mooi meer gelegen om te overnachten. Tenminste zo was het plan......

Het liep echter even anders. Na een zeer koude nacht stonden wij om 6.30 uur op met een onaangename verrassing, er was een behoorlijk pak sneeuw gevallen ! Eerst dus camper uitgraven en daarna op pad, maar met een giga camper is dat echt geen pretje in de sneeuw. Heel voorzichtig gereden en 3 kwartier later in Indianapolis aangekomen. Daar hebben we een rondleiding in de fabriek gehad en heeft Edwin nog zakelijke dingen afgehandeld. Na de lunch vetrokken we richting het state park. Inmiddels was de zon wel lekker doorgebroken maar de richting waar we naartoe moesten was het ook allemaal sneeuw stormen
Dan wordt het even brainstormen, wat is wijsheid... de campground in het State Park had niet veel voorzieningen, dat wisten vanwege het vroege seizoen, en de douche en toiletgebouwen zouden dus niet open zijn. Ja maar je hebt toch een douche en toilet in een camper? , ja dat klopt, maar als het vriest moeten alles tanks leeg zijn, dus maak je gebruik van de campground.
Na wikken en wegen hebben we besloten om niet naar het state park te rijden, maar een stukje verder te rijden en een betere campground op te zoeken met voorzieningen die wel open zijn,want je wilt op zijn Hollands gezegd toch af en toe wel even gewoon kunnen piesen en poepen.
Daar aangekomen op een geasfalteerde plek, kunnen we de water tank vullen. Wat schetst onze verbazing, we horen het water er net zo hard aan de andere kant weer uit kletteren. Zou er dan toch een leiding gesprongen zijn vannacht ? En nu ? Gelukkig zijn Amerikanen heel behulpzaam en onze buurman kwam gelijk kijken of hij kon helpen. En ja een tijdje heeft hij het lek boven water ! Een kraantje wat onder de douch zit achter een, met schroeven, afgesloten luikje heeft een handel die nog open staat. Fabriek had deze niet dichtgedaan nadat de hem klaar voor gebruik hadden gemaakt. Hebben wij weer !

Gelukkig liep dit, in eerste instantie met een straal, maar later met een sisser af. De temperatuur blijf vreselijk koud, en we hopen dat het morgen iets beter wordt, ze zeggen een graadje of 10 (en dat is al heel wat ) We gaan zien waar we morgen uitkomen, en of het weer een witte wereld is. Grappig is wel dat niemand deze sneeuw verwacht had want er lopen zelfs nog mensen in korte broek ! Ook hier is het weer danig van slag.
Oh ja ik zal een paar foto's van de camper plaatsen, best wel een luxe ding.

Jacqueline

Hahaha, voor mij als lezer een hilarisch verhaal ??? Ik denk dat het een survival-reisje wordt. ?? Maar ik hoop dat jullie het wat warmer gaan krijgen. Take care !!

@jacqueline

Voorlopig is het inderdaad een survival, maar Anders is het verhaal zo saai voor de lezer ?

Astrid

Neeee, denk je de kou van Nederland kwijt te zijn, wordt je wakker in een witte wereld ??.
De camper is wel heel gaaf, en groot idd! Hopen dat nu alles een beetje mee gaat zitten. Al geeft het wel leuk voer voor je verhalen ?

buurvrouw

zo dat worden weer spannende verhalen hoop dat het weer beter word zo ver van huis nog in de sneeuw word vast beter fijne reis gr