eens-opreis.reismee.nl

Dag 15 en 16 Coleman naar Caprock Canyon

Vandaag gaan we op weg naar Caprock Canyon, een State Park waar kuddes Texaanse bizons leven. Onderweg komen we langs Clairemont ,een vervallen stadje met een oude gevangenis en gerechtsgebouw. De gevangenis is super klein en ontsnappen was onmogelijk schijnt het.
Hierna rijden we door Matador en komen langs BOB's oil well, een oude benzinepomp van Conoco. Grappige dingen om te zien zo onderweg.
Rond een uurtje of 4 komen we aan bij Caprock Canyon. Het is prachtig weer en we kunnen lekker van het zonnetje genieten. Zoals gezegd is dit het thuis van de bizons, dus je krijgt wel waarschuwingen voor het geval je ze tegenkomt
Het waait wel behoorlijk maar willen toch alvast een trail lopen. Langs de rand van de canyon heb je prachtige uitzichten , maar om verder te lopen ondervonden wij toch een klein probleem. Een kudde bizons vond het nodig om daar te gaan grazen en voorbij gaan was geen optie. Het zijn indrukwekkende beesten, maar je moet ze niet boos maken, ze kunnen een snelheid lopen van bijna 50 km per uur en dat redden wij echt niet ! Onvoorstelbaar deze snelheid terwijl ze toch zo'n 1000 kg wegen.
Maar mooi dat we ze toch van redelijk dichtbij hebben kunnen bewonderen. Ze lopen ook over de campground aan de uitwerpselen te zien dus misschien staat er morgen wel één voor de deur ( hi,hi)

Dag 16 Caprock Canyon

Om 3.30 uur begint het steeds harder te waaien en dat wordt niet minder. Tegen de tijd dat we opstaan is het echt stormachtig aan het waaien met af en toe giga windstoten. De camper schommelt aardig heen en weer, ik moet zeggen, op de boot heb ik nog niet vaak zo geschommeld. Het zonnetje schijnt prachtig maar de wind maakt het berekoud. Gelukkig hebben we hier 2 overnachtingen geboekt want rijden met deze wind was niet verantwoord.
Op de camper hebben we slide-outs zitten, een ruimte die je kunt uitschuiven naar de buitenkant om meer ruimte te creëren, die hebben we voor de zekerheid maar ingeschoven.
Toch maar geprobeerd een klein rondje te lopen in de storm, viel niet mee dus na een uurtje waren we er wel klaar mee. Pas rond een uurtje of zes werd het ietsje minder en hebben we nog een poging tot een rondje gedaan. Zagen direct een bizon die aan de kant van de weg stond te grazen, toch maar een rondje gedaan maar je loopt wel om je heen te kijken waar zijn vrienden zijn gebleven. Uiteindelijk zonder kleerscheuren een uurtje lopen volgehouden. Door de wind koelt het ook aardig af en we gaan weer naar het vriespunt vannacht. Volgens mij hebben we nu wel alle weertypen gehad. Helaas houdt de storm ook morgen nog aan en dan moeten we de weg weer op. Voorzichtigheid geboden dus.

buurvrouw

nou zo te zien genieten jullie geweldig leuk hoor prachtige reis maar toch weer koud weer jammer