eens-opreis.reismee.nl

Dag 17 Caprock Canyon naar Amarillo

Na een ijzig koude nacht verlaten we Caprock Canyon, eerst nog een stukje scenic drive, maar dar was echt maar een kort stukje. Er stond een bord vanaf hier voertuig niet langer dan 15 feet. Aangezien die van ons 30 feet is werd dat dus niets. Dus omdraaien en richting uitgang waarbij we een hele kudde bizons tegenkomen. Weer even foto's maken natuurlijk, en dan op weg naar Palo Duro State Park.
De Texanen noemen dit de Texaanse Grand Canyon. Daar aangekomen blijft er geen slaapplaats te zijn voor de nacht, dat is dus flink balen. We besluiten om dan alleen vandaag overdag daar te blijven en aan het einde van de middag richting Amarillo te gaan. We hebben niet zo veel zin om eerst ergens anders een slaapplek te moeten vinden en dan morgenochtend weer terug te moeten. Met het rijden van de route door het park blijkt maar weer dat deze parken niet zijn ingericht op huur campers. Wel de slaapplekken, die zijn groot genoeg ( als er één vrij is) maar onderweg langs de kant ergens stoppen is er met zo'n ding niet bij. De meeste Amerikanen hebben een giga camper, maar die hangt dan achter hun pick-up truck. Ze zetten dat ding neer en gaan er met de auto van tussen, of ze nemen de motor mee, of ze hangen de auto achter zo'n grote bus.
Uiteindelijk vetrekken we aan het einde van de middag ' the way to Amarillo' we hebben intussen. Een RV park gevonden en er is voldoende plek. Het leuke is dat deze plek een gratis limo service heeft naar een groot Texaans steak house. Als je hier een steak van 72oz (2 kg!) binnen 1 uur opeet, hoef je niet te betalen.
Dus wij de limo geregeld en heerlijk gegeten, geen 72oz dat was een beetje te gek. Er zat trouwens wel iemand die een poging deed, je zit dat op een podium en iedereen kijkt naar je. Van de gedachte alleen al krijg je geen hap door je keel. We mochten ook nog een gratis toetje van het huis kiezen omdat we verzocht werden op een ander plekje te gaan zitten, geen probleem. We namen 1 toetje omdat ik sowieso al vol zat, maar ze brachten een heerlijke cake met aardbeien en slagroom en zooooooo groot dat we met twee het niet eens op kregen. Oh ja we kregen ook nog muziek aan tafel, 3 oudere mannen die een leuk moppie konden spelen.
Ze hadden er ook nog een shop met lekker fuge, dat konden we niet laten liggen, gelukkig aanbieding, 4 stukken halen 5e gratis ! En daar gaan alle calorietjes weer( hi,hi) uiteindelijk kwam onze limo weer voorrijden en zet ons netjes voor de camper af. Toch best gaaf, wie laat zich op vakantie nou door een limo vervoeren ? (Uitgezonderd de mensen die via reisverslagen dit adres ook kennen)
Al met al was het jammer van Palo Duro maar aan de andere kant hebben we nu iets ervaren wat we anders niet hadden meegemaakt.

Jacqueline

Hahahahahaha, dat doet maar !! Met de limo......super grappig???