eens-opreis.reismee.nl

Dag 20 Cimarron naar Colorado Springs

We zijn vanochtend samen met de vogels nog steeds de enige gasten. En het is best frisjes, ik denk zo'n -3 want de hendels van de tanken zijn vastgevroren. Na gedoucht te hebben in onze privé badkamer kunnen we weer op pad. Het doel is Colorado Springs waar we naar Garden of Gods willen gaan.
Hoe dichter we bij de grens tussen New Mexico en Colorado komen des te kouder wordt het. We stijgen naar 2386 meter en bevinden ons weer in een witte wereld, de mist is vastgevroren aan de bomen. De temperatuur is hier overdag dus ook onder nul. Als we over de top heen rijden belanden we ineens in een prachtige omgeving met blauwe luch en een stralende zon, echt bizar. De temp is wel koud maar het ziet er een stuk vriendelijker uit.
Het nuttigen van een Starbucks koffie met een lekkere blueberry muffin en blueberry scone is al weer even geleden en gelukkig komen we in Trinidad het voor ons bekende logo tegen. Stoppen dus !
Als we bij Garden of Gods aankomen schijnt gelukkig het zonnetje nog. We maken hier een leuke wandeling in deze mooie omgeving. In dit natuurpark wat aan de voet ligt van de 4300 meter hoge Pikes Peak, zie je prachtig mooie rode rotsformaties. Omdat dit park dus heel dicht bij de stad ligt is het een geliefd gebied voor de lokale bevolking. De grond van dit gebied is in 1879 gekocht door iemand die er een zomerhuis wilde laten bouwen. Bij nader inzien heeft hij het gebied in natuurlijke staat gehouden en opengesteld voor publiek. Toen hij in 1907 overleed hebben zijn kinderen het 2 jaar later aan de gemeente van Colorado Springs overgedragen met de voorwaarden dat het altijd een gratis toegankelijk park zou blijven. En dat is het inderdaad nog steeds.
Hierna vertrekken we naar ons RV park wat dichtbij ligt en bereiden we ons voor op weer een koude nacht. Gelukkig waren we hier niet gisteren nacht want toen was het hier -8! Brrrrr. Het inmiddels wel gaan regenen maar hebben toch maar mooi Garden of Gods met zon gezien( hebben mijn schietgebedjes toch geholpen)