eens-opreis.reismee.nl

Dag 22 Denver

Als we opstaan (natte)sneeuwt het, nee hè. We willen naar Denver met de bus maar om daar nu in de regen/sneeuw te lopen. Eerst maar even betalen bij de receptie en bedanken dat we toch mochten komen. We kunnen daar ook nog een folder met bustijden scoren en in de tussentijd is het droog geworden.
Met de bus, die bijna voor de deur stopt, is het ruim een half uurtje rijden naar downtown. Wel grappig dat er een man in korte broek instapte die ze voor gek verklaarde. Iedereen was het er over eens dat het weer danig van slag is en het totaal nog geen lente is.De ene dag is het hier 26 graden en de dag erna 3 met flinke vorst in de nacht.
Denver is een stad met heel veel mooie gebouwen, echt prachtig. Als eerste zien we Union Station. Een schitterden gerestaureerd oud station waar nu restaurantjes en winkeltje in zitten, maar waar ook gewoon de trein vandaan vertrekt.
We vervolgen onze weg over de 16th street, een giga lange straat vol met winkels en restaurants. Er is zelfs een free shuttlebus om van de ene kant naar de andere te komen. Wij nemen gewoon de benenwagen. Ondertussen is het zonnetje flink gaan schijnen en is het bloedje heet geworden, loop je dan met je trui en je jas, had de man in de bus toch gelijk!
Dan bezoeken we het Colorado State Capitol. Een prachtig gebouw met een gouden koepel, je kunt hier gewoon rondlopen en van alles bezichtigen. Ik moet zeggen, deze is wel veel mooier als die van Austin. Grappig is ook dat als je op de 13e trede staat van de buiten trap je precies 1 mile boven de zeespiegel staat. Ze noemen Denver dan ook de " one mile high city"
In het park voor het Capitol hebben we nog even van het zonnetje kunnen genieten. Met verbazing gekeken naar de borden die in het grasveld stonden. Op het ene grasveld stond een bord met "gras area closed tuesdays and thursdays" en op het andere veld een bord met " gras area closed mondays, wednesdays and fridays" ik moet nog eens uit zien te vinden waarom dat is. Iedereen, op 1 zwerver na, hield zich keurig aan het bord.
Na onszelf nog op een lekkere frappuccino te hebben getrakteerd gaan we de bus voor de terugweg zoeken en gelukkig vinden we die snel. Dit was een leuk dagje Denver, waarschijnlijk is er nog veel meer te zien, maar dat bewaren we voor een volgende keer.
Nu moeten de koffers ingepakt worden want morgenochtend vertrekken we naar de verhuurder om de camper in te leveren. Na het inleveren worden we naar een hotel gebracht waar we kunnen overnachten om dan woensdag op het vliegtuig te stappen.
Dus nog zo'n 30 km rijden en dan is ons camper avontuur weer voorbij.

Jacqueline

Was leuk om jullie reisbelevenissen te volgen. Have a safe trip home ?

Petra

Nu al weer koffers inpakken, dat is snel gegaan zeg.
Inderdaad leuk om jullie reis te volgen. Goeie vlucht terug!