eens-opreis.reismee.nl

Van Las Vegas naar Tulare

Rond de klok van 10 vertrekken we vrijdag uit the Cosmopolitan, auto wordt keurig voorgereden en koffers ingeladen. Vandaag een rustige dag, het is de bedoeling om naar Barstow te rijden, de eerste overnachtingsplek op de weg naar het Sequoia NP. Onderwegn, weten we van de vorige keer, ligt een leuk jaren 50 eettentje. Bij Peggy Sue gaan we lunchen en het is nog steeds grappig om te zien hoe alles in jaren 50 stijl is. Echt hilarisch, is ging naar de toilet, de dames dacht ik, maar ik kom binnen en staat daar zo'n cowboy boven de pisbak, ik schrik in eerste instantie maar toen ik goed keek was ik wel in de dames-toilet en was het een pop die daar stond ! Kijk maar even naar de foto, echt humor. Maar echt maf dat je in eerste instantie denkt dat je op de verkeerde toilet staat.

Na de lunch op het gemakkie doorgereden naar Barstow, een stadje waar de bekende Route 66, doorheen loopt. Ons onderkomen heeft daar dan ook aardig op ingespeeld, overal oude auto's , best grappig om te zien, maar over de kamer zullen we het verder niet hebben..

Zaterdag rijden we een prachtige route door het Sequoia National Forest. Heerlijke haarspeldbochten , soms smalle weggetjes en leuke afgrondjes, dus je begrijpt.... er was er één in zijn nopjes (ha,ha) ja dat kan nu eenmaal niet met een camper.Heel bijzonder om te zien hoe gaandeweg het landschap verandert. In het begin zitten we nog in de woestijn, alles droog, dor en loei heet, daarna komen er af en toe een paar groene bomen tevoorschijn en later als we de hoogte in gaan wordt het echt veel groener. Behalve dat het groener werd, zakte de temp van 36 naar 22 graden ! Best effe lekker. Lekker gelunched bij een kleine bierbrouwerij in Kernriver.Onderweg hadden we bij een parkeer pauze een piepklein stukje gelopen om bij het water te komen maar het was moordend warm. In het meer waar dit riviertje mee in verbinding staat was ook bijna geen water meer.
Na een prachtig rit in de natuur komen we aan in Tulare waar we 2 nachten verblijven. Morgen gaan we heel de dag naar Sequoia NP, de prachtige grote Sequoia's bekijken.

IreneVos

Zo te zien hebben jullie het nu al leuk en met mooi weer. Ik snap dat je schrok toen je die vent op de wc zag staan. Hij is net echt, wel tof! Veel plezier nog

Ancila Melcherts en Wim

Wat geinig mensen! Bij een restaurant bij ons heb je op de toilet ook een situatie dat een hele lange man over het muurtje ziet loeren! Edwin je heet toch niet VERSTAPPEN!
jA die die bomen daar zijn indrukwekkend! Veel plezier nog!
en take care!