eens-opreis.reismee.nl

Lake Tahoe naar San Francisco

We verlaten Lake Tahoe en zetten koers naar San Francisco. Het eerste stuk nog door de bergen maar na een tijdje laten we die achter ons en zien we de bewoonde wereld weer. En in de bewoonde wereld zijn heel veel auto's, maar dan ook echt heel veel auto's. Het is bijna 1 lange file tot aan San Francisco, niet normaal. Omdat het weer best wel meevalt, er is af en toe een zonnetje, besluiten we eerst naar de Golden Gate Bridge te rijden. Aangezien er vanaf morgen minder weer wordt voorspelt hebben we misschien vandaag nog geluk om een foto met een beetje zon te maken. Daar dachten meer mensen zo over, ik had niet verwacht dat we de enige waren, maar zo druk.... pfff. Geen parkeerplek, dus dat werd lopen, weer berg op. Maar wat een mooi gezicht op de brug, dus die hadden we maar mooi even te pakken. Heel even leek het erop dat er nog een zonnetje op de brug ging schijnen, maar helaas daar had het zonnetje toch uiteindelijk geen in.

Hierna rijden we naar ons hotel, op een uurtje rijden. We zitten met ons hotel buiten SF om het nog een beetje betaalbaar te houden. Openbaar vervoer is vlakbij dus daar gaan we morgen gebruik van maken. We moeten alleen nog iets te eten zien te vinden in de buurt. Volgens Yelp, de app die altijd handig is voor dit soort dingen, zit er in de buurt een zaakje waar je iets van macaroni kunt eten. Dus wij op weg daar naartoe, blijkt dat het alleen nog maar een 'to go' zaak is, help niet altijd up to date dus. Nou ja dan maar meenemen toch. Het is een goedlopend zaakje en ze verkopen er alleen maar macaroni met allerlei smaken. Ze maken het vers klaar en je krijgt het keurig in een bak mee inclusief vork. Lekker op de binnenplaats van het hotel opgegeten.

Na ons ontbijtje van zondagochtend gaan we met BART op stap ( ja Miranda, dat wist je niet hรจ) BART is de metro van SF en brengt ons binnen 20 minuten naar de stad. Het blijkt dat we direct bij het beginpunt van de Cable Car zitten, dus daar gaan we direct een ritje mee maken. De cable car is echt zo'n attractie die je moet doen in SF.
De Cable car is de laatste handbediende kabeltram die nog in gebruik is en is het symbool van San Francisco. Iedereen ken wel de plaatjes van de tram op de steile wegen van SF, want steil dat is het daar ! Hierna lopen we naar Lombard street , ook zo'n beroemde plek. Dit is het de bochtigste straat van de wereld. Auto's willen er doorheen rijden en er staan volop mensen om deze weg te fotograferen, wij dus ook.

Na een break bij de Starbucks gaan we richting het water en komen bij de Maritiem pier uit. Dit valt onder de National parks , en aangezien wij een america beautiful Pass hebben is het voor ons gratis ! En ja Hollanders als we zijn, als het gratis is........ het is trouwens wel heel leuk want er liggen oude boten en ook de oude Ferry die jaren lang gebruikt is. Grappig om te zien hoe dit vroeger allemaal ging. In 1940 kostte een overtocht voor een auto met max 4 personen $0,40 bovendien kon je er ook nog eten, voor $0,30 had je een heerlijke hot roasted beef sandwich !

Hierna richting pier 39, waar de beroemde zeeleeuwen zitten. Ooit zijn die, in 1989, door een aardbeving hier terecht gekomen en nooit meer weggegaan. Nu zijn ze de attractie van pier 39 samen met alle winkeltjes, restaurants, muziek en straatartiesten. Een drukte van jewelste maar wel gezellig.
Voor we BART weer gaan opzoeken eten we in Chinatown lekkere Dim Sum en een Chow Min. Een vermoeiende maar mooie dag in San Francisco. Morgen nog een dag, en dan staat Alcatraz op het programma.
Helaas blijven foto's voorlopig achterwege want het uploaden van de foto's lukt voor geen meter.

Anja en Dominic.

Hoi Syl, moet je binnenkort toch nog even uitleggen.
Uit het verhaal van 30 september, wat hebben zeeleeuwen te maken met een aardbeving en dan ergens anders terecht komen?????

Miranda

Zal het mijn Bart maar niet vertellen, dat hij zijn eigen metrolijn heeft. Gaat hij vast naast zijn schoenen lopen ;)