eens-opreis.reismee.nl

Van Monterey naar Morro Bay

Dank aan al diegene die geduimd hebben voor mooi weer ! Het zonnetje schijnt weer en we gaan op weg.

De eerste stop is Carmel by the sea, een prachtig stadje met hele leuke schattige huisjes. Ik had in een ander blog gelezen dat ze dachten in Disneyland belandde zijn, dat klopte wel. Even op het strand gekeken, en warempel een hele groep dolfijnen zwom vlak langs de kust. Mooi om te zien .

Hierna rijden we naar Point Lobos State Park met ook weer prachtige uitzicht plekken. Doordat er maar 150 auto's per keer in het park mogen zijn, hadden we wel geluk dat we binnen mochten. We lopen een kleine trail naar Bird Island waar, hoe verzin je het, heel veel vogels zitten.

De volgende stop is bij de Brixby Bridge, een historische brug uit 1932. Het beste uitzicht op de brug heb je op de parkeerplaats net voor de brug, gelukkig is er plek. Mooie brug, jammer dat een deel in de steigers stond. We vervolgen onze weg, en wat blijkt, we stonden bij de verkeerde brug ! De echte Brixby is nog hoger, niet in de steigers en veeeeeel drukker ( ha ha) Gelukkig ook hier mooie plaatjes kunnen schieten. Een klein stukje verder rijden ligt Hurricane Point waar je een prachtig uitzicht hebt over de kustlijn. Volgens een gids was het een rare dag want op dit punt hoort het altijd te waaien, en het was windstil ! Heel raar.

Inmiddels zijn we al aardig wat uren onderweg en hebben al iets van 20 mijl afgelegd. Ben benieuwd hoe laat we op plek van bestemming aankomen. Iedere keer zie je weer een mooi uitzichtpunt en blijf je foto's maken.

Onderweg lunchen we in het prachtige Big Sur en rijden daarna door naar het Julia Pfeiffer Burns SP, een niet zo groot park, maar de prachtige baai met een waterval die uitkomt op het strand is werkelijk prachtig !
Het laatste stop voor we Morro Bay bereiken is Piedras Blancas Elephant Seal Rookery. Op deze plek leven zo'n 17000 zeeolifanten! Gelukkig waren ze niet allemaal thuis toen wij er waren (ha ha) in januari, april engageren in oktober liggen hier de meeste dieren. Het zijn echt maffe beesten.

Ik zei, de laatste stop voor Morro Bay,maar dat was niet helemaal waar. De zon gaat inmiddels onder en aan het strand is het dan een mooi fotomomentje voor een zonsondergang.
Uiteindelijk komen we aan in het hotel en gaan op zoek naar eten en vinden het Dutchmen's seafood house. Deze mensen zijn in 1958 geëmigreerd, pa,ma en 9 kinderen, en zijn in 1968 in Morro Bay een restaurant begonnen. Lekker gegeten.
Morgen weer verder met onze Highway 1 tour.

Miranda

Verkeerde brug......wind kwijt..... :):):)
Volgende reis cursus zoeken? Hahahaha