eens-opreis.reismee.nl

Van Morro Bay naar El Monte

Vandaag weer verder over de Highway 1, een duidelijk minder mooi stuk dan gisteren. Natuurlijk zijn er uitkijkpunten met stoere opspattende golven, maar zo mooi als gisteren, nee. We rijden door tot Santa Barbera waar we een stuk over de boulevard en de pier lopen. Een gezellige drukte is het daar.

Hierna vervolgen we onze weg richting Malibu, de plek waar menig rijke Amerikaan woont. Maar het is druk op de weg, niet normaal 5 banen breed en overal auto's. Na Malibu zouden we stoppen in Santa Monica en Venice om daarna door te rijden naar ons hotel in El Monte. Maar door de drukte hebben we er zo lang over gedaan dat een stop op beide plekken er niet in zat. Morgen zouden we toch terug naar Beverly Hills en omgeving gaan dus misschien pakken we ze er dan bij.
Ik denk dat we al met al wel 80 km in de file hebben gestaan en dan ben je het wel een beetje beu ( en dat is zachtjes uitgedrukt)
Morgen maar zien wat het dan weer gaat worden.

De zaterdag begint grijs, de temp is aangenaam maar geen zon te bekennen. Eerst op weg naar het Hollywood sign in de bergen. Je weet wel die meters hoge letters die je overal ziet. Ik had ergens de precieze coordinaten gelezen zodat je er heel dichtbij kon zijn. Helaas mag je er nergens stoppen met de auto dus zijn we door gereden naar de parkeerplekken langs de weg. Heel druk natuurlijk en gelukkig ging er iemand weg zodat we konden staan. Het was gratis, maar aan de overkant stond een agent een bekeuring uit te schrijven, dus toch maar even vragen of het echt gratis is. Ja dat was zo, maar de bekeurde stond in de verkeerde richting geparkeerd en dat mag niet. Oké gerustgesteld gaan we op weg, en terwijl ik naar beneden kijk zie ik die agent bij onze auto staan ! Dus terug en vragen wat er aan de hand is. En wat blijkt..... we staan bij een rode stoeprand bestemd voor de brandweer.....stom stom stom. Helemaal niet gezien terwijl we er anders goed op letten. Dure Hollywood letters dus... 68 dollar, echt bullshit.

Hierna een stukje Mullholland drive gereden langs mooie huizen en uitzichtpunten over Los Angeles, maar omdat het een beetje heiig was jammergenoeg geen mooi uitzicht.
Vervolgens naar Beverly Hills, geshopt op Rodeo Drive, de shop straat van Beverly Hills. Helaas was er niets van onze gading bij, dus met lege handen naar huis (ha ha) vervolgens toch koers gezet naar Santa Monica. Het was een stuk rustiger dan gisteren dus konden we nu parkeren en over de boulevard naar Venice Beach lopen. Ed had nog even contact gezocht met één van de bandleden van Venice, maar helaas waren zij druk met opnemen van de nieuwe plaat en konden ons niet ontmoeten.

Het is leuk lopen van Santa Monica naar Venice, maar je ziet er wel heel veel zwervers op het strand vertoeven. Ze zeggen dat dit de laatste tijd wel veel erger is geworden, zoals trouwens in heel California. We hebben echt heel veel daklozen gezien. Uiteindelijk is het weer tijd om de terugreis te gaan maken en hopelijk iets sneller dan gisteren. Het gaat inderdaad iets sneller, maar het blijft giga druk. Ipv 45 minuten doen we er 75 minuten over.

Even wat gegeten bij een chinees aan de overkant en dan languit naar de race van Max kijken. Die begint hier om 10 uur 's avonds.