eens-opreis.reismee.nl

Dag 19 Santa Rosa naar Cimmarron

We gaan op pad richting Las Vegas ! Nee niet HET Las Vegas maar een klein stadje in New Mexico.
Het is inderdaad een klein stadje met mooie Victoriaanse huizen. Verder is het er redelijk uitgestorven, je kunt echt zien dat het toeristen seizoen nog niet is begonnen, of misschien komen er hier helemaal geen toeristen. Na een klein rondje door het stadje begeven we ons naar Fort Union National Monument. Dit fort functioneerde van 1851 tot 1891 als militaire basis bij diverse oorlogen waaronder de bekende North & South oorlog ( tv serie!) was trouwens wel grappig want er stond daar helemaal geen wind, we wisten bijna niet meer hoe dat voelde en ineens begon het daar even heel hard te waaien, een klein tornadootje zeg maar. Hebben we dat ook weer meegemaakt (hi,hi)
Na aardig wat overblijfsel te hebben bewonderd was het best indrukwekkend om te zien. Hierna op weg naar een overnachtingsplaats in Cimarron.
Plaatsje lag best afgelegen dus was weer spannend of er plek zou zijn, nou plek was er genoeg, maar het was niet open ! Oké en nu...... bij een winkeltje maar gevraagd of ze iets anders wisten en gelukkig was er nog een campground in het plaatsje. Daar troffen we gelukkig een aardige dame en er was plek genoeg. We zijn nl de enige gasten hier ! Dus alles moest van slot gehaald worden, maar we hadden in ieder geval een slaapplek. De nachten worden weer kouder, nu -1 maar waar welnaad toe gaan is het nu -8. Daar worden we niet vrolijk van want dan moeten weer alle tanks leeg etc. Maar even kijken waar we naar toe kunnen waar het droog is want ook dat wordt een dingetje.
Het is nu een kwestie van richting Denver rijden om de camper in te leveren en kijken of we onderweg nog iets leuks tegenkomen.