eens-opreis.reismee.nl

Dag 4 Valle - Grand Canyon

Vandaag vroeg uit de veren want om 8.30 moeten we ons melden op het vliegveld. Na ons bij de balie gemeld te hebben krijgen we een instructievideo en een life-jacket voor het geval we precies in de Colorado rivier neerstorten.

Om 9 uur mogen we plaats nemen in de helikopter. We zijn met 6 +piloot! op iedere plek heb je een goed zicht op de Grand Canyon, foto's maken door een raam en met zon blijft altijd lastig.
Maar wat een magnifiek uitzicht heb je in zo'n ding.

Je vliegt over de mooiste rotsformaties en de grootsheid is niet te bevatten. Na 50 min is het alweer voorbij, maar wat een ervaring. Het kost wat, maar als je het kunt betalen en je maakt geen vlucht is dat echt een gemiste kans. Een ervaring om nooit meer te vergeten !

Hierna rijden we door naar de ingang van het park. Een pas gekocht welke toegang geeft voor alle parken waar we nog naar toe gaan en dan kan onze tocht op de grond beginnen.
In het park rijden verschillende kleuren shuttlebussen welke bij de belangrijkste plekken stoppen. Op de manier kun je het park bezichtigen zonder al te veel te hoeven lopen. Wij combineren lopen met stukken bus. De hele busritten kun je nl ook lopend afleggen en dan bij de volgende halte weer opstappen. Op deze manier lopen we verschillende trails, die door hoogte en warmte toch aardig vermoeiend zijn. Veel wat drinken is dan ook van groot belang.
We komen prachtige uitzichtpunten tegen en je kunt wel blijven fotograferen. Toch komt er weer een moment dat je moet zeggen en nu is het genoeg, morgen weer een dag.

Spulletjes weer inpakken, en de reis voor morgen voorbereiden.