eens-opreis.reismee.nl

Dag 5 Valle - Monticello

Vandaag weer een lange reisdag. Na onze cooler weer volgestort te hebben met ijsblokken kunnen we gaan.
Zo'n cooler werkt echt perfect. Het is een piepschuimen box waarin je ijsblokken doet. Je drinken blijft heerlijk koel. De box koop je voor $10 bij een supermarkt of benzine pomp. Het ijs kun je daar ook kopen of vragen bij je hotel,vaak gratis. Als je een reis maakt zoals wij is dit echt geen overbodige luxe, dus ons advies, altijd doen.

De route gaat van Valle via Monument Valley naar Monticello. Een afstand van 478 km en een tijdsduur van 5 uur en 15 min.
Het eerste stuk gaan we nog even door de Grand Canyon, Dessert View bekijken.Onderweg kom je regelmatig uitkijkpunten tegen dus stoppen doe je regelmatig.

Wat er onderweg gebeurd is weten we niet, maar we hebben kennelijk de afslag naar Monument Valley gemist. De afstand is te ver om terug te rijden. Helaas, het was een mooie onderbreking van de reis geweest.

Rond een uur of 6 komen we bij de Blue Mountain Inn aan. Hopelijk was dit groter dan het vorige motel. En ja hoor dit ziet er perfect uit. Gelukkig maar. Morgen staat Arches op het programma. Dus weer even voorbereiden wat we allemaal willen zien

Vanavond in een steakhouse gegeten met een echte country zanger, was gezellig.