eens-opreis.reismee.nl

Dag 6 Monticello - Arches National Park

Vandaag staat Arches op het programma. Nergens in de wereld kom je een park tegen met zo veel natuurlijke rotsbogen als in Arches.
Het park heeft één weg van 18 mile ( 29 km) die je zelf met de auto kunt afleggen en steeds stoppen bij de mooie uitkijkpunten.

Nadat we het park zijn binnen gereden zien we prachtige rotsformaties, de één nog mooier dan de ander. Maar...... Waar blijven de bogen ??
Een opening wordt als boog gezien als de overspanning minstens 90 centimeter (3 feet) breed is; de hoogte is niet van belang. De grootste boog in het park, Landscape Arch, heeft een overspanning van 93 meter.

Nadat we Balanced Rock hebben bewonderd, een rotsblok met een gewicht van 3 miljoen kilogram welke balanceerd op een voetstuk van zacht zandsteen, komen we de eerste bogen tegen. We lopen de Windows trail, en zien de verschillende bogen.
Zo komen we onderweg diverse mooie bogen tegen en doen er diverse trails. De laatste trail is die naar de Landscape Arch. Dit is één van de grootste bogen ter wereld. De Arch is ruim 93 meter breed en ruim 32 meter hoog. Een prachtig gezicht. Je moet er een flinke trail voor lopen op een hoogte van ruim 2700 meter en 40 graden. Afzien, afzien en nog eens afzien.

Hierna houden we het park voor gezien en rijden het stuk terug naar Monticello.
Een prachtig park waar je zeker een kijkje moet nemen.