eens-opreis.reismee.nl

Dag 7 Monticello - Panguitch

Vandaag weer verkassen naar de volgende plek. Onze eindbestemming is Panguitch, de uitvalsbasis voor het Bryce Canyon NP.
Een tocht van 528 km en volgens Tommy gaan we daar 5 uur en 10 min over doen.

Na eerst een ontbijtje gescoord te hebben bij Maverick en een lekker yoghurtje en broodje voor onderweg gekocht te hebben kunnen we op weg.
De weg is bijna één lange weg, volgende afslag over 279 km, maar gelukkig wel veel mooie scenic views. Na bijna 500 km komen we dan in het Blue Pine motel aan in Panguitch. Weer een redelijk goede kamer met een kussen wat zo dik was dat je er een 3 dubbele nekhernia aan overhield ????????

Na de spulletje in de kamer te hebben gedropt rijden we nog even naar Bryce Canyon, want daar draait het allemaal om vandaag en morgen.
Ook in dit park kun je met de auto weer alle scenic plekken langs. In het park komen we direct al elanden tegen en een soort kleine eekhoorntjes ( eichhorntjes dus eigenlijk )

Dit park staat bekend om zijn prachtige amphi theaters. En inderdaad het is inderdaad zéér indrukwekkend, wat een pracht gezicht is dit.
Uiteindelijk gaat de tijd zo snel dat we best kunnen blijven voor de zonsondergang, dus maar even iets te eten scoren en wachten tot 20.40 Uiteindelijk bleek de zonsondergang niet zo heel spectaculair en hadden we de verschillende kleuren van de rotsen eerder op de avond al gezien.

Als we om 21.45 weer terug zijn in ons motel zijn we redelijk uitgeblust, maar hebben wel veel mooie dingen gezien. Morgen gaan we terug om Bryce verder te verkennen.