eens-opreis.reismee.nl

Dag 8 Bryce Canyon

Vandaag kunnen we de rest van Bryce gaan verkennen.
We hadden al besloten dat we de Navajo trail zouden lopen. Eéntje die in de Canyon zou afdalen. Ook weer redelijk intensief door het stijgen en dalen. Je loopt tussen de inmens hoge rotsen door. Deze grillige rotspartijen, Hoodoos genaamd, zijn door erosie ontstaan en bestaan uit 60 verschillende lagen zand,kalk-, en leisteen. De verschillende kleuren zijn werkelijk prachtig

Het is goed dat we de trail diret in de ochtend hebben gelopen, de temperatuur was nog niet zo hoog als 's middags.
Daarna zijn we met de auto weer langs alle scenic plekken gegaan. Je blijft je verbazen over de mooie rotsformaties die er in dit park staan.

Trouwens, de Eichhorntjes die we zagen blijken Utah prairie dogs te zijn.

Ook aan onze tocht in Bryce komt weer een einde , met weer veel mooie dingen op ons netvlies en de camera gaan we terug naar het Blue Pine Motel.

Schuin aan de overkant zit een klein steakhouse, welke goed bekend staat. Dat blijkt ook wel want als wij aankomen moeten we even wachten op een tafeltje. Het moet gezegd, na het eten van een Porterhouse steak en een NY steak, het was het wachten waard. Heerlijk gegeten in een ontzettend leuk zaakje.

Morgen gaan we richting Hurricane voor een bezoek aan het Zion NP