eens-opreis.reismee.nl

Dag 9 Panguitch - Hurricane

Vandaag een korte reisdag , 140 km, dus even de tijd om niet al te vroeg weg te hoeven.De reis gaat naar Zion NP. Dit is geen park met uitzichten van bovenaf, maar een kloof waar je weer de prachtigste rotsformaties ziet in allerlei kleuren

De cooler weer volgegooid met ijsblokken, eten en drinken voor onderweg gekocht, dan kunnen we om 9.15 uur gaan.

Onderweg nog stilgestaan omdat ze met road work bezig waren. De weg naar het visitors center is prachtig. We gaan door een tunnel die zo smal is ,dat je met een brede auto een vergunning moet hebben om erdoor te mogen. Je betaald dan $ 15 en dan wordt al het verkeer in de tunnel stilgelegd zodat jij erdoor kunt. Gelukkig konden wij gewoon doorrijden.

Het krijgen van een parkeerplek valt nog niet mee, je mag met de auto niet verder het park in dan het visitor center,. De rest dioe je weer met een shuttlebus. Uiteindelijk hebben we een plekje gevonden en kunnen we de bus in.

Ik had een leuke trail uitgezocht, niet al te zwaar, en leuk naar een waterval waar je achterlangs kon lopen. Het nadeel is dat het op een simpelere tocht drukker is dan dat je eigenlijk wilt.
Uiteindelijk komen we bij de waterval. Nou ja waterval ???? Een aantal ienemiene stroompjes die inderdaad hoog uit de rots komen. Volgens het bord wat erbij staat moet de stroom toch wel iets groter zijn.
De omgeving is trouwens wel mooi en van dat ienemiene stroompje wordt je toch nog wel nat.

Na deze enerverende waterval hebben we nog verder scenic points bezocht. Ook dit is weer een mooi park, anders dan de andere , maar ieder met zijn eigen schoonheid.
Wat ons wel opviel was dat er ontzettend veel kinderen waren, waarschijnlijk is het schoolvakantie. Zion is één van de minder druk bezochte parken, maar voor ons was het tot nu toe het drukste park

Als we alles gezien hebben, nou ja alles, je kunt niet alles zien, gaan we op weg naar ons Super 8 motel in Hurricane.
We hebben langs de weg al verschillende Super 8 motels gezien en die zien er allemaal goed uit.
Inderdaad ook hier ziet het er goed uit. Het ontbijt is hier inclusief zodat we daar niet op uit hoeven.

Via Yelp, een site waar je restaurants kunt vinden, zien we een Chinees buffet restaurant vlak bij ons in de buurt. Recensies zijn goed en we lopen er naar toe.
Wat een koopje ! Voor $ 10 per persoon kun je je helemaal vol eten aan het uitgebreide buffet, en lekker !!

Het wordt weer tijd om de route voor morgen te bepalen en proberen een verhaal op de site te zetten

Morgen is de eindbestemming Las Vegas en hebben we het eerste deel van onze reis volbracht.