eens-opreis.reismee.nl

Fort lauderdale => Naples

Vandaag vertrekken we richting de Everglades. Dit National Park heeft door zijn lage waterstand een aantrekkingskracht op vele vogels en alligators. Met een treintje rijden we richting een uitzichtpunt en hopen onderweg iets van deze wildlife te spotten. Het waait hard en de zon laat zich mondjesmaat zien waardoor het soms best aan de frisse kant is. Hopelijk trekken de alligators zich er niet al te veel van aan.

En ja hoor na eerst mooie vogels te hebben gezien komen we de eerste alligator tegen. Lekker rustig luierend op de kant. Vanaf de uitkijktoren heb je een mooi zicht over het gebied. Onze gids, Chris, krijgt het voor elkaarom 2 uurachter elkaar van allerlei dingen te vertellen over de Everglades.
Op de terugweg spotten we nog meer alligators, zelfs één met hele kleintjes. Gelukkig ligt deze niet ver van het bezoekerscentrum dus lopen we dadelijk nog even terug om te kijken of we ze nog kunnen vinden. Onderweg ligt er ook nog één heel dicht langs de kant van de weg, en toch zijn er mensen die de regel van 4,5 m afstand aan hun laars lappen. Helaas voor ons liep het avontuur voor de betreffende persoon goed af.
Hierna rijden we richting Naples waar onze overnachting is. Onderweg komen we nog meer van onze alligator vrienden tegen dus foto's genoeg van die handtassen ( ha,ha)
In het hotel aangekomen een lekker eettentje gezocht via Yelp en gelukkig was dit heel dichtbij.
Daarna de dag van morgen voorbereiden.

anja en dominic.

Wel leuk om de foto's erbij te zien, net of we mee genomen worden in de dierentuin.
Hopelijk krijg je het nog arm Syl we zullen voor je duimen.