eens-opreis.reismee.nl

Fort Myers => Tampa

Vandaag moeten we wel 230 km rijden ! Vergeleken bij de andere dagen een giga afstand, vergeleken bij onze vorige reis is dit maar een kippen eindje.

We stoppen bij The Six Mile Cypress Slough Reserve. Een wetland gebied vlakbij Cort Myers. Je kunt hier een trial (wandeling) lopen door een prachtig stukje natuur. Prachtige vogels gezien en ook mini's van de alligator. Grappig dat die kleintjes zwart met geel zijn.
De Ibis en zijn andere vriendjes blijven mooi om te zien, zeker als ze proberen een vis te vangen.
Hierna rijden we richting Sint Petersburg. Onderweg rijden we over de Sunshine Skyway Bridge, de bekendste brug van Florida. Naast deze nieuwe brug ligt ook nog de oude brug. Deze staat nu vol met vissers die hier hun hengeltje uitgooien. Wij lopen over de oude brug en hebben een mooi zicht op de nieuwe brug. Leuk is ook dat we nog bezoek kregen van een stel dolfijnen. Helaas niet van het fotogenieke soort, dus een foto zat er niet in.
Daarna verder gereden naar ons hotel, gelukkig nu zonder file. Morgen rijden we door naar de andere kant van het land waar het weer helaas een stuk minder is. Cape Canaveral zal dan ons doel zijn.
Tot zo ver de donderdag.

marcel

Cape canaveral....kijk je uit voor neerstortende ruimtevoertuigen.
Schijnt nogal eens te gebeuren heb ik afgelopen week gelezen.
Of wordt het niet meer gebruikt?.