eens-opreis.reismee.nl

Op zee

Zondag worden we wakker met een grijze lucht. De voorspelling zijn nog steeds niet goed en inderdaad na het ontbijt begint het dan ook met regenen. Het ontbijt in het Best Western Hotel werd een verrassing's ontbijt. Zitten we daar te genieten van ons gebakken omelet, zie ik ineens 2 bekenden van de Röntgen afdeling, gaan ook cruisen maar dan met de Celebrity. Als je nicht op dezelfde boot zit kun je dat nog wel handelen maar collega's van je werk pfff( ha ha)

Ah fijn voor ons tijd om met de bus mee te gaan naar de cruise port. Gelukkig lekker vroeg, 10 uur, zodat het wachten daar niet zo heel lang is.
Inchecken en dan wachten tot we de boot op mogen. Ja hoor tegen 12 uur is het dan zo ver en iedereen rent zo wat naar het eten toe(ha ha) of ze al weken niets gegeten hebben.
De hut is er één met den balkonnetje en het is er best toeven. Gelijk maar even een andere tafel proberen te regelen want we zijn op een bank neergezet. Als we ergens een hekel aan hebben is het om op een bank te moeten eten, zeker als je pakje deftig moet. Is geen doen.
De volgende dag komen we aan op Half Moon Cay, het onbewoonde eiland in eigendom van de HAL. We worden met een tender boot aan wal gezet en lopen er een beetje over het eiland. Nog even bij de stingray's (roggen) gekeken, blijft een mooi beest.
Op het eiland is ook altijd een BBQ en omdat het Marten's 65 verjaardag is nemen we een lekkere hamburger met alles er op en eraan ( ha ha) Nog van harte Marten, als je hier op de boot was geweest had het bedienend personeel voor je gezongen !!
Weer terug op de boot lekker even in het zonnetje gezeten en daarna de shop's onveilig gemaakt. Je krijgt extra zeedagen als je geld uitgeeft in de shop's, nou dat lukt wel hoor !
Vandaag een andere tafel gekregen dus dat is mooi opgelost, mannetje wat het ging regelen is een Arubaan, dus dat werkt altijd goed.
We zijn nog steeds wel op zoek naar Crew die we kennen van vorige keren, en inderdaad hebben we er een aantal gevonden. Toch grappig als die mensen je weten te herinneren. Soms heb je wel zo iets van ze kletsen maar wat dat ze je kennen, maar vanmorgen kwam er zelf een serveerster naar ons toe om te vragen of we ook op de Nieuw Amsterdam geweest waren. Toch best knap, want dat was 2 jaar geleden. Ik snap niet hoe ze het doen want ze weten dan toch ook nog vaak andere dingen die er toen gebeurd waren.
Momenteel zitten we in een loei hete hut, waaiden we vannacht ons bed uit van de harde wind van de airco, zitten we nu in 26 graden. Hopelijk wordt het nog opgelost vanavond want anders zijn we gesmoltenmorgenochtend.
Vandaag een zeedag dus lekker relaxed.
Internet is supertraag dus ik hoop dat het gaat lukken, foto's waarschijnlijk niet.
Tot later !