eens-opreis.reismee.nl

12 november

Hè hè eindelijk een plek gevonden met WiFi. Met een frappe mocca nu het verhaal plaatsen.

De zeedag van afgelopen dinsdag is inderdaad relaxed verlopen. Beetje gelopen op het dek, om niet helemaal dicht te groeien, en verder lekker gelezen en van de zon genoten.

's Avonds formele avond, dus pakkie deftig uit de kast getrokken. We hebben gereserveerd bij de Tamarind, het Aziatische restaurant van de boot. Moet je wel voor betalen, maar het is op een formele avond een stuk rustiger eten. In de dining room lopen al die obers dan maar te stressen. Grappig is dat we natuurlijk wel de rafel van Yuri zaten ( de serveerster die ons herkende) het was een topavond voor haar omdat er verschillende bekende kwamen eten bij haar. Zo maakte ze het gemis van haar kinderen een beetje goed. Moet je voorstellen dat deze vrouw, 37 jaar, 2 kinderen, 9 en 12 jaar, thuis heeft zitten en worden opgevoed door haar moeder. Zijzelf zit 10 maanden op een schip, dan 1,5 maand naar huis en dan weer naar het volgende schip voor 10 maanden. Een hard bestaan om een leuk salaris te verdienen. Dat ze dus zo veel bekenden zag deed haar dus duidelijk goed.
Woensdag is de dag op Jamaica. We komen aan in Montego Bay en moeten met een tenderbod naar de wal gebracht worden. Dit is altijd een hele organisatie, dat begrijp je. Iedereen wil gelijktijdig van boord, maar dat gaat natuurlijk niet lukken. Wij hebben een excursie geboekt dus zijn we wel als één van de eerste groepen aan land.
Jammer genoeg mag onze bus natuurlijk weer niet het terrein af omdat de papieren niet in orde zijn,waarom altijd bij onze bus ?? Het blijkt dat er vandaag 3 cruise boten in de haven liggen en dat is toch een beetje te veel van het goede om dat in goede banen te leiden. Maar..... No problem,"ja man" komt het vanzelf goed
We gaan met een bamboe vlot een stuk van de Martha Brae rivier af. Mannetje voorop met zijn bamboe stok alles regelend en wij heerlijk relaxed op een bankje. Mooi stukje natuur !
's Middags nog even lekker op het dek gelegen en gewacht tot de laatste excursie groep terug was. Deze hebben 1,5 uur in de file gestaan en zo gingen we dus 1 uur later weg. Dat is dan het voordeel van een georganiseerde excursie.. Dan wacht de boot, anders heb je gewoon pech en kun je op je eigen manier naar de volgende haven zien te komen.
's Avonds weer aan onze nieuwe tafel gegeten, de ober verteld dat we niet alles binnen een half uur op hoeven hebben, dus dat gaat goed komen.
Vandaag, donderdag, zitten we op de Cayman eilanden. Hopelijk is daar WiFi zodat ik dit verhaal kan plaatsen. Op Cayman zijn we al eens geweest, dus lopen we een beetje door het stadje heen. Nou ja, voor zo ver dat gaat lukken. Er liggen hier vandaag 6 cruiseboten, in totaal 19.000 man. Hopelijk zinkt het eiland niet onder het geweld van al die mensen.
Tot zo ver weer even onze belevenissen en tot de volgende keer.