eens-opreis.reismee.nl

Nieuwe cruise

Vandaag eindigen we met het eerste gedeelte van onze cruise, het Westen van de Carribean, en begint het tweede deel, het Oosterlijk gedeelte van de Carribean.
De reis zal bestaan uit eerst een zeedag, dan een bezoek aan Turks & Caicos eilanden, wat wij voor het gemak kokosnoot eiland noemen. Dag 4 is Puerto Rico, daarna St.Thomas, dag 6 een zeedag, een laatste stop op Half Moon Cay om daarna weer aan te meren in Fort Lauderdale.
Om 6.30 varen we vandaag de haven binnen, en zelfs dan zitten er al mensen in hun tuin en op het strand om ons weer welkom te heten. Het is prachtig om te zien.
De disembarkation,ontscheping, begint om iets over zeven en achter elkaar worden er kleuren omgeroepen van de mensen die foetsie gaan. In eerste instantie zouden we niet van boord gaan, we verwachten niet dat je lopend van zo'n groot haventerrein komt, maar besluiten toch de stoute schoenen aan te treken en te kijken hoe ver we mogen komen.
Tot ieders verbazing wordt ons geen strobreedte in de weg gelegd en na een klein uurtje lopen zijn we van het terrein af en komen we op, de voor ons bekende, 17e straat. We weten dat daar een Starbucks zit, dus effies lekker koffie gedronken.
Intussen zijn we wel benieuwd of Ingrid en Madeleine de weg naar het schip al gevonden hebben.
Rond de klok van 14 uur zijn we weer terug op het schip en gaan op zoek naar de 2 meiden. Best lastig zoeken tussen 2000 mensen, of ze hielden zich goed verborgen om niet gevonden te worden.
Eindelijk na de verplichte safety dril zien we ze staan en hebben ze de weg naar de Eurodam gevonden. Volgens ons gaan die twee het best naar de zin hebben ! Gelijk maar een etentje bij de Librije vast gezet voor ons viertjes, lijkt ons wel gezellig. Één maal per 14 dagen doen ze een avond zoals ze in Nederland ook in de Librije doen. Dus dat wordt vast smikkelen en smullen van bijzondere dingen.
Om 16 uuris het dan weer tijd om te vertrekken uit Fort Lauderdale en gelukkig is het weer vele malen beter dan vorige week. Grappig is wel dat dezelfde man en vrouw van vanmorgen ook nu weer in hun tuin zitten om ons weer uit te zwaaien. De vrouw heeft wel haar duster verruild voor een shirt en korte broek en de man heeft een andere kleur broek aangedaan, maar verder leek het of ze niet weggeweest waren. En nee het zijn geen opgezette poppen of zo iets want ze bewegen zich door de tuin ( ha ha )
Morgen is het een zeedag, dus een mooie dag voor de meiden om te acclimatiseren en te wennen aan het cruise leven( best zwaar)
Wij doen het ook lekker rustig aan en hopen op een lekker zonnetje om een beetje kleur op te doen. Morgen gelijk weer een pakkie deftig avond dus maar weer lekker de Tamarind gereserveerd.
Tot later !