eens-opreis.reismee.nl

St Thomas

Vandaag de laatste stop in de bewoonde wereld. St.Thomas is één van de U.S.Virgin islands.

Om iets over 8 is het schip geklaard door de douane en kan iedereen er af. Wij ontbijten eerst op het gemakkie en maken dan de weg naar de gangway op deck A. Ieder deck heeft zijn eigen benaming en deck A is onder het main deck, het eerste dek waar de passagiers zich bevinden in de hutten zonder raam. Het personeel heeft hun hut op deck B, nog lager dus. Zoals onze Tamarinde vriendin zegt, als ze een raam zou hebben zou ze Nemo kunnen zien zwemmen.
We komen al weer genoeg mensen tegen die hun inkopen in de taxfree shops gedaan hebben en er staan ook al genoeg karren met drank klaar. Was ik op de Cayman islands bang dat het eiland zou zinken, nu ben ik bang de de boot gaat zinken met al die flessen drank( haha)
Wij maken een tourtje over het eiland met een open busje en worden wederom overvallen door een flinke plensbui. We konden gelukkig schuilen, maar het mooie uitkijkpunt was gelijk in mist gehuld. Heel jammer.
Als we weer onderweg zijn klaart het gelukkig weer op. Na de Tour kijken we nog even wat shopjes ( zonder iets te kopen !!) en daarna is het weer tijd om te vertrekken.
Vanavond hebben we gereserveerd in het Pinnacle restaurant waar een menu uit de Librije van Jonnie Boer wordt geserveerd. Samen met Ingrid en Madeleine gaan we hier eens heerlijk van genieten.
Morgen hebben we weer een zeedag en daarna onze laatste stop op Half Moon Cay, het onbewoonde Bahama eiland van de Holland America Lijn.