eens-opreis.reismee.nl

Half Moon Cay

Het etentje in de Librije was reuze gezellig met zijn viertjes. Prachtig uitziende, en fantastisch smakende gerechten kregen we voorgeschoteld. Jammer dat foto's plaatsen niet lukt met deze trage internet verbinding anders konden we jullie vast mee laten genieten.

De zeedag was er één met heel veel hete zon en weinig wind. Als je regelmatig verkoeling zocht in drank en schaduw, heel goed vol te houden. 's Avonds weer dress to impress avond.
Het weer begint aardig om te slaan ener ineen stevige bries op het dek. De volgende stop is Half Moon Cay. We moeten daar weer met een tenderboot aan land en in het dagprogramma staat vermeld dat, indien de scheepstoeter 5 x blaast we direct terug moeten naar de plek waar de tenderboden liggen. Dit is het sein dat de weerconditities veranderen en we zo snel mogelijk weg moeten. Dat voorspeld niet veel goeds.
Vandaag is dus de dag van Half Moon en inderdaad her weer is slecht, windkracht 9 doet je lekker schommelen in je bed. Deze wind is te gevaarlijk voor de tenderboten om uit de haven te komen. De rotsen vormen een te groot gevaar. Kaptein Henk Keijer neemt dan ook het besluit om Half Moon over te slaan omdat hij de veiligheid niet kan garanderen.
Zo wordt het dus weer een zeedag, maar nu met grote golven en geen zon. Momenteel varen we op een grijze oceaan waar alleen de witte schuimkragen van de golven te zien zijn ( binnen hebben ze andere schuimkragen)
Het is altijd jammer om zo'n laatste stop over te slaan, maar veiligheid gaat voor alles.Morgenochtendkomen we dan aan in Fort Lauderdale en hebben we een lange reisdag voor de boeg. Inge en Madeleine gaan hun huurauto ophalen en gaan nog lekker een paar dagen genieten voor zij de terugreis gaan aanvaarden.

Ancila Melcherts

Dat waren leuke gezellige verhalen! Jullie hebben een reuze tijd achter de rug! En leuk dat jullie het met ons hebben gedeeld!
Wens jullie nog een veilige reis terug naar huis!
Tot ziens en brasa's uit Leonsberg !
Ancila en Wim

Leny en Hans

we hebben met jullie mee kunnen genieten via de mooie omschrijvingen van deze prachtige vakantie en wensen jullie een goede terug reis toe
P.S. bedankt dat wij met jullie mee mochten genieten.

groetjes Leny en Hans

Irene

Weer een prachtige reis (bijna) achter de rug. Mooie foto's en gezellige verhalen. Leuk.
Een hele goede reis terug naar Nederland, waar we vanmorgen voor het eerst de ruiten moeten krabben!!!!

Groeten, Aren en Irene