eens-opreis.reismee.nl

Op weg naar de Niagara Falls

Vandaag is het dan zo ver, we kunnen de camper om11 uur gaan halen. Om 10 uur de taxi dus we waren ruimschoots op tijd. We konden direct de instructievideo gaan bekijken en na inspectie en uitleg konden we om 12.15 uur op pad.

Het is gelukkig een kleine camper maar toch is het heel erg wennen. Bij het wegrijden schudden alle potten en pannen door de camper en bij de eerste bocht ligt alles al op de grond ???????????? Eerst dus alles maar even goed vast zetten.

Het eerste doel zijn de Niagara Falls, ongeveer 150 km. Dit stuk gaat over de snelweg en het is knetterdruk omdat het Victoria weekend is. Gelijk in het diepe dus.

Ik moet zeggen, relaxed rijden is anders. Het is natuurlijk ook nog wennen, maar toch. Voor de eerste stop hadden we een hotel op loop afstand van de falls geregeld omdat alle campings daar al vol waren. De hotelovernachting was toch gratis dus kwam goed uit. Om 16 uur konden we richting de falls lopen. Het weer viel echt 100% mee, af en toe een lekker zonnetje en lekker warm. Tenminste totdat je bij de falls kwam, dat scheelt echt een paar graden.

Het is een mooi gezicht het al water geweld. Er omheen hebben ze er een heel park gemaakt waar hele families de dag kunnen doorbrengen. De Amerikanen zijn er jaloers op. Het ook wel zuur als je iets moois op je grondgebied hebt liggen en dat de Canadezen er geld mee verdienen. Maar ja het zicht vanaf Canadese kant is toch echt vele malen spectaculairder.

We hadden om 18.30 afgesproken om te gaan eten in de Skylon tower. Een toren die boven de falls uitkijkt en langzaam rond draait. In een uur ben je weer terug op de plek waar je begon. Een mooie ervaring om dat mee te maken. ' s Avonds hebben ze de falls ook nog verlicht met verschillende kleuren.

Daarna is het tijd om weer terug te gaan naar het hotel. Morgen weer een nieuwe dag. Dan de grens over, ben benieuwd hoe langs dat gaat duren, en dan naar de Wallmart voor boodschappen.

De Amerikanen willen niet dat je ook naar iets van voedsel het land in brengt dus vandaar dat we gewacht hebben met boodschappen.

Reacties

Reacties

Wim Schut

Hoi Edwin & Syilvia,

30 jr terug was ik in de Skylon tunnel. Met een groep collega's waren we er op studiereis. Ik zette mijn fotokoffer naast me neer. Na een half uur wilde ik wat foto's schieten. Alles weg. Gelijk met mijn grote Hollandse mond. "Ze hebben m'n tas gepikt. Die stond gewoon aan de andere kant van de zaal in het raam.
Alleen de vloer draait. De vensterbank met mijn koffer niet.
Alles moet je een keer mee gemaakt hebben.

Wim Schut

tunnel moet toren zijn :)

Wim

???????? ik kan me je reactie voorstellen. Had mij ook zo maar kunnen gebeuren. Gelukkig hebben ze gewaarschuwd, maar dan nog ben je heel snel geneigd om iets op de zijkant te leggen, de tafels zijn immers zo klein ????????

Sylvia

Bovenstaand bericht is van mij, weet natuurlijk weer niet hoe het werkt. De vraagtekens zijn smiley's :-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!