eens-opreis.reismee.nl

Van Kalona naar Clear Lake

Zoals de weergoden al voorspelden was het inderdaad een regenachtige dag en bovenal... Koud!

Nadat we eerst weer een lekker camping douchje hebben genomen en ons ontbijtje genuttigd hebben, kunnen we weer op weg.

De eerste stop is Pella, een Nederlands dorpje met een echte molen, een gracht en nog veel meer Nederlandse dingen. Je komt er diverse winkeltjes tegen met Nederlandse namen. Bij een bakkertje lag het vol met allerlei bekende lekkernijen. Gevuld speculaas, stroopwafels, bokkepootjes, appelgebak,en ook pindarotsjes en de Ruyter hagelslag waren er te koop. Wij hebben het bescheiden bij gevulde speculaas, de stroopwafels en de bokkepootjes gehouden ????????

De volgende stop is een observation tower. Op 35 meter boven de grond heb je een prachtig uitzicht over de Des Moines River Valley en Lake Red Rock, tenminste als het weer mee werkt. Met een lekker zonnetje had dit inderdaad een prachtig uitzicht geweest.

De volgende stop is het Iowa State Capitol in Des Moines. Een prachtig gebouw met een 23 karaats bladgouden koepel. Binnenin het gebouw kijk je je ogen uit zo mooi is het. Vooral de Libery is heel indrukwekkend. De mensen die daar werken hebben echt een prachtige locatie, alhoewel je dat misschien ook niet meer ziet als je er elke dag bent.

Hierna is het tijd om door de rijden naar Clear Lake waar we een campground gaan zoeken.

Morgen weer verder.