eens-opreis.reismee.nl

Van Mitchell naar Kadoka

In Mitchell staat het Corn Palace met aan de binnen- en buitenkant versieringen gemaakt van maïskolven. Met een paleis heeft het niets te maken want het gebouw wordt nog steeds gebruikt voor allerlei evenementen. Ieder jaar wijzigen ze de afbeeldingen en er gaan miljoenen halve maïskolven op om deze versieringen te maken. Het is werkelijk heel kunstig gemaakt. Er zijn boeren die deze maïskolven speciaal voor dit Corn Palace verbouwen. Grappig dat we dit nu toevallig tegengekomen zijn want als we hier niet gestopt waren voor een overnachting hadden we het niet geweten.

Hierna nog even de Walmart onveilig gemaakt en daarna op weg om te kijken waar we uiteindelijk gaan overnachten. Zaterdag zijn we in de Badlands, dus hoe dichterbij we overnachten des te meer tijd hebben we daar. Helaas geven ze de komende dagen 100 % regen op, dus het worden geen Badlands, maar Douchelands

Vandaag echter genieten we van de zon en onderweg zien we een tent waar je een echte Buffalo hamburger kunt eten. Die moet natuurlijk getest worden ! Hmmmmm. Hij smaakte heerlijk.

Onderweg bij een rest area zien we een folder van één of ander cowboy stadje uit 1880. Ligt op onze route dus ook daar maken we even een stop. Was ook grappig om te zien hoe ze een dorpje helemaal nagebouwd hebben in originele stijl. Je waant je even terug in de tijd.

Vanmorgen toen we vertrokken stond er bijna geen wind en wisten we niet wat ons overkwam, totdat ineens 's middags de wind weer in alle hevigheid kwam opzetten. Helaas het was van korte duur de windloze periode.

Omdat we de Mountain Time zone achter ons hebben gelaten, hebben we het laatste uur ineens heel veel kilometers gereden zonder dat het later werd :-) dus nu weer een extra uur vroeger dan in Nederland ( we zitten nu op 8)

We besluiten in de buurt van Kadoka te overnachten en zitten nu heel dicht bij de Badlands die we morgen gaan bezoeken.

Er is bijna niemand op de camping en de wind raast om je oren. Hopelijk blijft de camper staan. De temperatuur zakt weer gestaag en bij het aanzetten van de kachel gaat het rookalarm loeien ! Ook niet echt een optie dus. Dikke truien en wollen sokken dan maar :-)

Als we niet zijn weggewaaid en/of bevroren lezen jullie morgen het verhaal van de regenachtige Badlands.

marcel

Begint een beetje op survival te lijken hè? .
Volgend jaar toch maar Hawai?

Sylvia

Ik weet niet of zo'n rieten rokje mij staat, maar anders is het misschien een goede optie :-)