eens-opreis.reismee.nl

Van Kadoka naar Custer

Bevroren en weggewaaid zijn we niet en ook geen regen in de Badlands ! Het is droog gebleven, wel heel de dag bewolking, maar alles beter dan regen.

De Badlands is een bijzonder gebied wat bestaat uit rotsen, waarvan de onderste laag zo'n 70 miljoen jaar oud is, de bovenste lagen zijn ongeveer 30 miljoen jaar geleden ontstaan. De grillige vormen en kleuren van de rotsen zijn voornamelijk ontstaan door watererosie. Nadat we enkele korte trails door het gebied hebben gelopen en bij verschillende uitkijkpunten zijn gestopt rijden we naar het plaatsje Wall en daarna door richting Rapid City. Daar is het South Dakota air en Space museum waar we enkele U.S air force vliegtuigen bekijken.

Eigenlijk zouden we overnachten in Hot Springs, maar we besluiten alvast door het Custer State Park te rijden en daar een camping te zoeken. Onderweg komen we direct 2 knoerten van bizons tegen, geweldig ! Jammer genoeg verblijven die beesten natuurlijk op een plek waar je niet kunt stoppen om een foto te maken. Misschien morgen meer geluk. De camping is dichtbij het Crazy Horse monument dat we vanaf de weg kunnen fotograferen.

Vandaag hadden we geluk, maar of dat we dat morgen ook hebben met het weer valt te bezien. We gaan weer het Custer park in en rijden de Wildlife loop, moet je toch wild tegenkomen zou je zeggen. We zullen zien.