eens-opreis.reismee.nl

Van Deadwood naar Sheridan

We zijn er nog, niet weggespoeld door de regen. Volgens mij is het zelfs heel de nacht droog gebleven ! Vandaag gaan we op weg naar Sheridan, maar voor we daar aankomen rijden we langs Devil's Tower. Deze berg is door President Roosevelt, in 1906, tot het eerste Nationale Monument van de Verenigde Staten benoemd.

Het was natuurlijk de vraag of het droog zou zijn en we deze berg inderdaad zouden kunnen zien. Nou er was inderdaad weer wat geduld nodig, maar uiteindelijk hebben we hem gezien. Daarna nog even een trail om de berg gelopen en toen weer verder. Het werd wel weer tijd voor een Walmart, maar omdat het vandaag Memorial Day was, was het de vraag of de winkels open zouden zijn. De Walmart in ieder geval wel.

Onderweg breekt de zon door en we kunnen ons geluk niet op :-) aangekomen in Sheridan gaan we naar Peter D's RV campground. Zo maar ergens vandaan geplukt dus wie weet was het is. Nou een prachtig mannetje, Peter D himself, stond ons te woord en we kregen gelijk handen vol folders en tips voor een goed restaurant. Dat we uit Nederland kwamen vond hij geweldig en kregen dan ook een nummerplaat van de staat Wyoming om op onze eigen auto te zetten :-) lachen toch ?

Het advies om bij Rib &Chop House te gaan eten was een hele goede. We hebben heerlijk gegeten en lag maar op een kwartiertje lopen van de camping af. Dat is het nadeel van een camper dat je er niet effe weer mee naar de stad rijdt. De Amerikanen zelf hebben een ander soort camper, die haken ze camper aan hun truck en als ze deze los hebben gekoppeld kunnen ze met de auto op pad. Er zijn ook campers waarbij de auto erachteraan meegesleurd wordt.

Morgen gaan we op weg naar Cody.