eens-opreis.reismee.nl

Van Sheridan naar Cody

Vandaag heerlijk in het zonnetje ontbeten met op de achtergrond de besneeuwde toppen van de Rocky Mountains. Prachtig !

Vandaag gaan we op weg naar Cody, de laatste stopplaats voor we Yellowstone NP gaan bezoeken. De route die we uitgezocht hebben gaat dwars door het Bighorn National Forest. Onderweg zouden we dan ook nog één of ander monument bezoeken.

Vol goede moed vanwege het heerlijke zonnetje gaan we op weg. Helaas na nog geen 7 minuten rijden komen we in een dikke mist en weg is de zon. Zo veranderlijk zijn de Rocky's. Gelukkig komt er weer zon achter de mist en rijden we een prachtige route met heerlijke haarspeldbochten, grote hoogte verschillen en prachtige sneeuwvlaktes. Het is prachtig om te zien. De wegen die we gekozen hebben zijn gelukkig opengesteld, op ééntje na, en ja, dat is precies die naar het monument. Dat gaan we dus niet bezoeken, er ligt nog te veel sneeuw en de weg is dus dicht. Nou ja zo erg is het ook weer niet want we zien genoeg andere mooie uitzichten.

In Cody aangekomen, waar alles zo wat Buffalo Bill ademt, rijden we nog even naar de Buffalo Bill Dam. Het is de kleinste dam van de USA. Grappig als je vorig jaar die reusachtige Hoover Dam hebt gezien !

Hierna de campground opgezocht en met een paar donderklappen en stortbui hebben we weer wat we gewend zijn :-)

Morgen naar Yellowstone waar het giga koud is, max 6 graden overdag en 's nacht -3 ook aardig wat regen wordt er voorspeld. We zullen wel zien of die beren honger hebben gekregen van het slechte weer :-)

Misschien tot morgen !

( niet gelijk schrikken als er morgen niets komt, verwacht dat internet niet jofel is )

Irene

Dit is wel een avontuurlijke vakantie. Super mooie natuur veel regen, koud, mist, onweer, en soms een zonnetje. Wat wil je nog meer, mooi weer, warm?? Het klinkt allemaal geweldig en jullie genieten, wat ik toch wel uit het reisverhaal haalt. Leuk om te lezen.

Sylvia

Dank je voor je reactie, maar een beetje minder regen en iets warmer zou best fijn zijn :-)