eens-opreis.reismee.nl

Van Bozeman naar Lolo

Het is korte broeken weer !!! Vandaag rijden we naar Lolo en onderweg doen we een stop bij het plaatsje Deer Lodge. Hier is een oude gevangenissen te bezoeken en een museum van oude auto's.

Normaal gesproken verwacht je niet zo heel veel van een bezoekje aan een oude gevangenis, maar dit was toch wel heel indrukwekkend. Vanaf 1871 tot 1979 was dit Montana's State Prison. Een self guided tour met een boekje leverde heel veel indrukwekkende informatie op.

Hierna zijn we naar het, daarnaast gelegen, automuseum gegaan. Meer dan 150 Old timers staan hier, werkelijk geweldig om te zien. Er stond zelfs een 1914 Detroit electric car. Je kon toen 80 mile (120 km) rijden met één oplading. Volgens mij zijn we, nu 100 jaar later, in afstand niet veel verder gekomen :-)

Naast het gebouw hadden ze ook nog heerlijk schepijs met bijzondere smaken. Ik had appel met caramel en Edwin had chocolate met peanutbutter ! Wie verzint het een ijsje met pindakaas !!( Gadver)

Hierna rijden we door naar onze campground in Lolo. Een camping waar ook square dance lessen worden gegeven. Wij slaan dit keer even over :-)

We zijn blij dat het vandaag een lekker temperatuurtje was, alhoewel het net weer begint te onweren en regenen :-(. Gelukkig maar van korte duur.

Nu weer even de route voor morgen gaan bepalen. Tot morgen.