eens-opreis.reismee.nl

Van Hayden naar Leavenworth

Ons camping plekje van vannacht leek aardig, totdat bleek dat er toch weer een trein langs kwam. Wat is er mis mee zou je zeggen, ogen dicht en slapen. Zo werkt dat hier niet. Als een trein aankomt bij een overweg gaan 50 meter voor hij arriveert de bomen pas naar beneden. De treinmachinisten toeteren daarom luid en duidelijk dat ze eraan komen. De eerste keer dat ik het 's nacht hoorde schrok ik me te pletter en ketste zo wat met mijn kop tegen het dak. ( niet zo moeilijk als dat maar 30 cm weg is )

Maar goed vandaag weer een dagje tuffen met onderweg de Grand Coulee Dam bezichtigen. We hadden natuurlijk al de kleinste dam van USA gezien, dit is de grootste, en de op één na grootste van de wereld. De grootste ligt in China.

Deze dam produceert per dag zo veel energie dat ze 12 x de stad Chicago van stroom kan voorzien. Een inmens grote dam dus. We hebben daar een tour gedaan naar het binnenste van de dam. De beveiliging is na 9/11 enorm toegenomen. Voor die tijd was het een self guided tour, nu moet je eerst door de beveiliging, mag je alleen een flesje water , je autosleutels en je camera meenemen, en als je de dam op gaat met het busje rijdt er iemand van de beveiliging mee. Pff wat een baan zo'n beveiliger, één maal per uur even meerijden met een busje toeristen :-)

Hierna rijden wederom naar onze campingplaats Leavenworth. De bedoeling zou zijn dat we omhoog zouden gaan richting het Cascade gebergte. Het weer is daar echter zo slecht dat we besloten hebben om de route om te gooien en meer onderin te blijven. Het gebied waar we nu zitten schijnt ook bekend gezien bij wijndrinkers. Vele wijngaarden hebben ze hier en je kunt er mooie wandelingen maken. We blijven hier dan ook 2 nachten.

De camping is prachtig het water maakt een oorverdovend lawaai. Het was vandaag 30 graden en nu om 21 uur is het nog heerlijk buiten. Daar komen we voor !

Morgen eens kijken of we een leuke wandeling kunnen maken en verder effe relaxen.

Irene Vos

Hè hè eindelijk hebben jullie echt mooi weer. We gunnen het jullie zo????. Eindelijk geen kramperen meer. Nog een paar mooie dagen toegewenst met alleen maar ????.
Groetjes Irene Vos