eens-opreis.reismee.nl

Van Leavenworth nadat Lynden

Gisterenavond nog even onze klimtocht nagezocht. Bleek uiteindelijk 8 km te zijn met een hoogte verschil van 350 meter. Best aardig klimmen en verklaard ook waarom we nu zere benen hebben :-)

Het is trouwens maar goed dat we deze 2 dagen hier zijn gebleven. Op de telefoon kregen we weer allemaal waarschuwingen van zeer hevige regenval en overstromingen in het gebied waar we eigenlijk naar toe wilden gaan.

Vandaag staat een bezoekje aan de Boeing fabriek in de omgeving van Seatlle op het programma. Jammer genoeg mocht je niets meenemen op de tour, dus foto's nemen zat er niet in. Het is gaaf om te zien hoe de vliegtuigen gemaakt worden. Het is een enorm bedrijf met 42.000 werknemers die in 3 shifts werken, 24 uur lang en 7 dagen per week. Ondanks al deze man/ vrouwkracht duurt het ongeveer 4 maanden om een Boeing 747 te maken. Is niet zo raar als je bedenkt dat er 6 miljoen onderdelen nodig zijn om dat ding te laten vliegen.

Ook het nieuwste vliegtuig, de Dreamliner 787, stond er om in elkaar gezet te worden. Hier doen ze er 2 van per maand. Dit vliegtuig is ook vol van nieuwe techniek en materialen. In Nederland vliegt ARKE met een 787.

Een bijzonder interessante tour met een uitermate gepassioneerde dame als tour guide.

Daarvan gaan we op weg naar onze campingplaats, maar niet voordat we nog een Outlet Centum onveilig hebben gemaakt :)

We hebben besloten om onszelf een hotelovernachting kado te doen en gaan dan ook morgen de camper inleveren ipv donderdag en slapen dan morgenavond in een hotel. Op deze manier kunnen we rustig de donderdag doorbrengen want we moeten pas om 18.30 vliegen.

Tot morgen !