eens-opreis.reismee.nl

Van Lynden naar Vancouver

Vandaag het laatste ritje met de camper. Op de laatste camping gisteren was het nog wel even stress. Na de camper bij aankomst gewoon te hebben hooked- up ( water, electra en evt riool aansluiten) kwam er ineens water onder de bank vandaan. Het gutste over de vloer. Snel water eraf, maar het bleef maar komen. Ga dan maar eens zoeken wat er aan de hand is. Uiteindelijk bleek er één of andere verbinding niet meer te werken. Geen water dus meer. Tot overmaat van ramp dachten ze bij de camping, die gasten hebben genoeg water, in de douche hebben ze niets nodig. Wat een K.. Douche was dat. We zijn blij dat we het hotel geboekt hebben.

De grensovergang verliep vrij soepel, duurde 15 minuutjes en we hoeven niet de wagen uit. Toen doorgereden naar het inleverpunt en de camper achtergelaten.

Na 2 staten in Canada, 8 staten in de USA, 16 campings, 5753 km en 354 gallons aan benzine(x3,8 liter) zijn we nu in Vancouver.

Hier hebben we de ms Volendam van de Holland America Lijn uitgezwaaid. Best grappig om te zien wat een puinhoop de drill ( veiligheidsinstructie op de boot) is als je het vanaf de andere kant bekijkt. Nog verder wat rondgelopen en lekker ergens gegeten. De uitsmijter was het toetje. Edwin had een Chocolade calzone en ik een chocolade explosie. Nou een explosie was het ! En dat voor 9 Canadese dollars ! ( €6,50)

Morgen heb we nog een paar uur in Vancouver voor we naar het vliegveld vertrekken. Dit is dus het laatste verslag van onze vakantie.

Ondanks het slechte weer heb we toch best mooie dingen gezien en zijn een ervaring rijker wat betreft een campervakantie. Wat ons betreft gaat onze voorkeur uit om zulke reizen gewoon met een personen auto te doen. De voornaamste reden is dat je in een personenauto veel relaxer kunt rijden. Onze verdere ervaringen vertellen we graag bij het bekijken van de foto's.

We willen iedereen bedanken voor het lezen van onze weblog en het geven van reactie's en we zien jullie vast om de foto's te bekijken.

Tot de volgende keer !