eens-opreis.reismee.nl

Santiago dag 2 en 3

Op dag 2 stond een trip naar Cerro San Cristobal op de planning. Dit is een heuvel in het centrum van Santiago met bovenop het 14 meter hoog beeld van de Virgen de la Inmaculada Concepción, de maagd Maria dus.

Om boven te kunnen komen heb ze de Funicular aangelegd, een tram die in korte tijd een grote hoogte overbrugt. Boven op het terras heb je een prachtig uitzicht over de stad. Helaas is het bewolkt zodat je niet goed de besneeuwde toppen van de Andes kunt zien.

Nadat we weer beneden zijn lopen we nog langs voor ons bekende plaatsen, zoals Plaza de Armas. Het plein waar het altijd druk is, bovendien staat ook de prachtige kathedraal van Santiago hier.

Na aardig wat gelopen te hebben gaan we 's avonds heerlijk eten bij Las Vagas Gordas.

Op dag 3 hadden we het plan om naar Santa Lucia te gaan, een heuvel in de stad met daarop een burcht en een mooie groene omgeving. Voor we daar heen gaan besluiten we ook een bezoek te brengen aan de Costanera tower. Een giga wolkenkrabber van 300 meter hoogte. Hiermee is het het hoogste gebouw in Zuid- Amerika en op één na hoogste van het zuidelijk halfrond. Alleen in Australia staat er één die 322,5 meter is.

Je hebt er een prachtig uitzicht. Verder heeft het gebouw 62 etages, waarvan 5 met winkels ! De lift heeft een snelheid van 6,6 meter per seconde, dus in een scheet en een zucht (en dichte oren !) ben je boven.

Hierna heerlijk gegeten in de Bellavista, een gezellige wijk met kunstenaars. Hierna toch maar naar Santa Lucia gelopen en daar even rondgewandeld. Op de terugweg maar weer een frappuccino gedronken en toen met de metro richting Casa Bonita. De metro is een ideaal vervoermiddel, voor 80 cent reis je overal naar toe.

Uitgeblust zijn we nu weer in de Casa waar we de koffer voor morgen in moeten pakken. Morgen na het ontbijt gaan we naar Valparoiso. Eerst met de metro, best een uitdaging als je weet hoe druk de metro is, en dan met de lokale bus naar de havenstad waar de MS Zaandam op ons wacht als het goed is.

Tot zo ver dus Santiago, een volkomen chaotische, rumoerige stad waar je je best kunt vermaken en heerlijk kunt eten.

thea jonker

Te Gek !!!!!!!