eens-opreis.reismee.nl

Scenic. Cruisen 5 feb

Bij het wegvaren uit Chucabuco konden we al genieten van een prachtig landschap. Er was ons wel voorspeld door de kapitein dat het later op de avond wel weer eens kon gaan schudden. We moesten weer een stuk de open oceaan op en inderdaad, weer "heerlijk" liggen schommelen in bed. Dit duurde tot een uurtje of 6.30 de volgende ochtend, dan zijn we in de fjorden aangekomen en dat betekend rustiger water.

Het weer is echt prachtig, wel een koude wind als je voorop de boeg staat. Onze jassen hebben de eerste proef doorstaan en zijn lekker winddicht. Op een traag tempo varen we door de verschillende fjorden en het is onwaarschijnlijk mooi wat we hier allemaal te zien krijgen. In het groene landschap komt er dan ineens een ijs gletsjer te voorschijn, prachtig om te zien.

's Ochtends om 9 uur was er bird watching op het achterdek. Wij er naar toe, misschien leren we ook nog wat over vogels. Nou wat we zagen waren inderdaad rare vogels, maar niet die je verwacht bij bird watching :-)

De hele dag ben je buiten om maar niets te missen van al het moois wat er voorbij trekt. Hét is wel grappig om te zien dat de zonsopgang steeds vroeger wordt, 7 uur, en de zonsondergang steeds later, 21.20 hoe lager we komen hoe langer de dagen.

Onderweg zien we ook nog dolfijnen, zeeleeuw en hopelijk komen we in de buurt van Antartica ook nog walvissen tegen.

De temperatuur is inmiddels opgelopen tot 19 graden en uit de wind is het fantastisch! Het enige minpunt tot nu toe is het feit dat er het Norovirus heerst en de bemanning constant aan het poetsen is. In zo'n situatie mag je ook niets meer zelf pakken. Hopelijk is het snel onder controle en worden wij er niet door getroffen.

Ook morgen gaan we nog scenic cruisen en hopelijk weer net zo veel moois zien.