eens-opreis.reismee.nl

Montevideo

We zijn aangekomen in Montevideo. Nadat we woensdag terug waren op de boot en nog even iets aan het drinken waren in afwachting op de afvaart, kwam er ineens een oproep voor medical assistance, iets wat we nog nooit eerde gehoord hadden. Het klonk niet goed. Rondom de boot was alles in gereedheid gebracht om te vetrekken, maar de trossen werden niet losgegooid. Na een uurtje kwam de kapitein met de mededeling dat er net voor vertrek iemand was overleden en we nu op de plaatselijke autoriteiten moeten wachten om alles af te handelen. Hoe triest is dit als zoiets gebeurd. Ongeveer 3 uur later zijn we dan toch vertrokken. Volgens mij hebben we nu alles wel gehad, eerst de medivac voor de passagier die niet verder te helpen was op de boot, toen het brandje bij de schoonheidssalon, had ik volgens mij nog niet gemeld. Er kwam rook uit één of andere kast in de haarsalon. Het bleek een smeltende kabel te zijn. Schoonheidssalon leeg, Crew's nest (café) leeg en een gedeelte van de verdieping ontruimd. En dan als laatste een overlijden.

Nu zijn we in Montevideo, een leuke stad met heel veel oude gebouwen. Momenteel zitten we te eten bij een BBQ -restaurant op de centrale markt.

Pff. Was een aso stuk vlees krijg je hier, en druk dat het hier is !! En LEKKER !

Vanavond op weg naar Buenos Aires onze laatste stop. We blijven hier 1 dag en 1 nacht.