eens-opreis.reismee.nl

Rondreis Las Vegas

Ik ben er niet zeker van of het plaatsen van het verhaal goed is gegaan, daarom voor de zekerheid nog een keer

Ja hoor beste mensen, we zijn al weer te lang in Nederland geweest. Momenteel verblijven wij in de United States of America. Er staat weer een rondreis door het Westen op het programma. Twee jaar geleden zijn we hier ook geweest en zullen nu zeker bekende dingen gaan zien, maar we zullen ook veel nieuwe plekken bezoeken.

Onze start is in Las Vegas en de vlucht daar naar toe was lang, maar dat weet je. Effe 12 uur lang afzien (zeker als er een jankertje schuin voor je zit, jippie wat boffen we weer ????????) en dan ben je op Salt Lake City waar we een tussenlanding hadden. Een overstap van 1,5 uur op een niet al te groots vliegtuigveld moet genoeg zijn...... Nou niet in Amerika hoor !!! Het duurde en duurde weer een eeuwigheid voor we weer door de douane waren en toen natuurlijk weer rennen voor het vliegtuig. Die gasten maken zich echt niet druk en wij staan op hete kolen in de rij ( gelukkig waren er meer die naar Vegas moesten) Uiteindelijk beschouwen zij een binnenlandse vlucht net als wij de bus dus als je 5 minuten voor tijd binnen komt rennen is er niets aan de hand. Het is weer gelukt !

Op Vegas stond de auto al netjes klaar, nou ja netjes, ik denk dat de vorige huurders er een redelijke dirty road tour mee hebben gereden. De Hertz is ook niet meer wat het geweest is, we kregen niets een een echte grote Amerikaan. Ed natuurlijk een siplip, maar helaas er waren geen andere auto's voor handen. Wij dus op weg met een oranje/ bruine Koreaan, een Hyundai Santa Fé.

In hotel Planet Hollywood effe een powernapje gedaan en toen de warmte in, dat is effe weer wennen. Om 21.30 gaat dan toch wel het lichtje uit met 9 uur tijdsverschil en stappen we ons bedje in.

Vanochtend is het dan natuurlijk vroeg dag door het verschil in tijd. We gaan vandaag vast langs een Wallmart om spullen te kopen voor onderweg, zoals een koelbox en flessen drinken en water. Daarna rijden we door naar Red rock canyon. Een national park wat heel dicht bij Vegas ligt. Eigenlijk zouden we dat morgen doen, maar nu hebben we morgen iets meer tijd voor andere dingen.

Bij red rock kun je een scenic drive doen van 13 mile met allerlei mooie uitkijkpunten. Zoals de naam Red Rock al zegt zie je mooie rotspartijen in de rode kleur. Een prachtig gezicht om al die kleurschakeringen te zien.

Als we terug zijn hebben we nog een ontmoeting met een collega van Ed, die ook een rondreis aan het maken is. Wij zijn beiden op hetzelfde moment in Vegas, dus even gezellig iets drinken en hun reisverhalen horen.

Morgen gaan we dan echt op pad. We zullen af moeten wachten wat het weer gaat doen, momenteel is er een tropische storm in aantocht die de komende dagen precies op onze route heel veel slecht weer geeft. Hopelijk wordt het weer niet zo'n dip als toen met de camper. We gaan het zien, er worden in ieder geval al waarschuwingen gegeven voor overstromingen als het gaat regenen. Omdat het hier al lang droog is, slaat de grond dicht bij ineens veel regen.

Zo dit is ons eerste verhaal. Jullie krijgen allemaal steeds een mail als er iets nieuws geplaatst is, wil je dit niet dan kun je je uitschrijven van de mail en eventueel gewoon via de website www.eens-opreis.reismee.nl af en toe kijken. Wij vinden het zelf ook niet altijd handig om heel veel mail te krijgen van een reisblog.

We hopen natuurlijk wel af en toe op een reactie vanaf het thuisfront :-)

Alvast veel leesplezier,

Groetjes Edwin en Sylvia

Ancila En Wim

Dag luitjes,
Je hebt gelijk, Het ging inderdaad niet helemaal goed! Kreeg jullie reisverhalen 8 keer! Dus wij weten het:
ED EN SYLVIA zijn op reis!
Liefs van ons, lekker genieten en wij kijken uit naar jullie verslagen! Veilige ritten door de USA.
Ancila en Wim

Sylvia

Dank jullie wel lieve Ancila en Wim, wij houden jullie op de hoogte!