eens-opreis.reismee.nl

Las Vegas- St.George

Excuus voor alle mail die jullie gekregen hebben. Sommige wel 8 keer begrepen we. Wij kregen zelf geen mail op het geplaatste verhaal van gisteren dus was er iets fout gegaan, bij mij dacht ik. Dus maar hetzelfde verhaal nogmaals geplaatst en ook een nieuw mailadres toegevoegd, maar ook dat mocht niet baten. Vervolgens de mensen van reismee gemaild en die waren blij met mijn melding. Het bleek dat er wat bleef hangen bij het verzenden van alle verhalen. Alles stond in een wachtrij wat ze gelukkig snel opgelost hebben met als gevolg dat jullie gestalked zijn met mail.

Hopelijk gaat het vanaf nu beter.

Vandaag onze eerste reisdag. Na een ontbijt met bananenpannekoeken konden we gaan. Onze eindbestemming is St.George maar onderweg gaan we ook naar Yant Flat. Helaas is het weer niet al te best, de route bij Yant Flat is dan ook grijs en grauwwit natuurlijk heel jammer is. Grote rotspartijen met mooie kleuren zouden het resultaat moeten zijn. De weg ernaartoe is alleen begaanbaar met een goede 4wheel drive. Waarom dat is werd later geheel duidelijk. Volgens onze informatie was de route best te doen als het maar niet heel erg hard geregend had. Nou dat had het tot die dag niet dus viel het eerste stuk ook reuze mee. Om echt van het punt Yant Flat te genieten moet je ook nog een wandeling maken maar omdat dit redelijk risicovol is, zeker met regen hebben we hier vanaf gezien. Vervolgens hebben we de weg verder gereden omdat die uiteindelijk wel in St.George uit zou komen, dachten we. Nou we hebben het geweten, de weg werd slechter en slechter en dan kom je op een punt.... Wat doe je... Verder rijden of terug gaan. Omdat teruggaan wel een heel eind was hebben we gekozen voor de eerste optie.. Verder rijden. Pffffff grote sporen waar je uit moet proberen te blijven en aan de andere kant toch een redelijke diepe afgrond. Best eng af en toe ( niet gezegd natuurlijk ) je moet er maar niet aan denken als je vast had komen te zitten. We zijn tenslotte niemand tegengekomen !! Maar goed, een beetje avontuur moet je niet schuwen toch ? Gelukkig ben ik met een goede chauffeur op stap en die heeft ons beiden weer heelhuids in St. George gebracht.

Hier stonden nog een bezoekje aan een mooie kerk en een Mormoonse tempel op het programma. Helaas stond de kerk in de steigers en kon niet worden bezocht. Bij de tempel zijn we wel geweest en kregen daar een uitgebreid verhaal van een alleraardigste dame. Zij is zelf Mormoon en heeft ons het één en ander verteld. Aan het einde kregen we zelfs een in het Nederlands vertaalde mormoonse bijbel. Jullie snappen wat wij gaan lezen als er geen reisverhaal geschreven hoeft te worden.

In het heetst van deze dag zijn we onderweg ook nog één uur kwijt geraakt ! Het tijdsverschil is nu 8 uur vroeger dan in Nederland.

Vanavond hebben we heerlijk gegeten bij de Cracker Barell, een restaurant waar we altijd graag komen. Het winkeltje wat er standaard bij hoort heeft altijd hele leuke dingen, nu vol met Halloween spullen en ook de Kerstspullen zijn opgetuigd.

Morgen staan Zion en Bryce op het programma maar het weer zal bar en boos worden. We hebben in ieder geval net nog even regenponcho's gekocht. De temperatuur laat niet veel te wensen over, morgen 16 en overmorgen 13 met een nachttemperatuur van rond de 1 !!!

We gaan zien waar we morgen belanden.

Anja en Dominic.

Hoi hier is het nog steeds mooi weer 22 C, tijd om terug te komen?
We missen je met de volleybal.
Zeg geniet er toch nog maar even van!!

Leny Hoek

We zullen weer met veel belangstelling jullie reisverslag volgen, heel veel plezier en lekker genieten.

Renate

Hoi Syl,
Wat leuk dat jullie een reisverslag maken, dat je me dat nooit hebt verteld zeg ;)! Zo te lezen zijn jullie alweer aan een heerlijke avontuurlijke vakantie begonnen, geniet ervan!
Groetjes,
Renate

Sylvia

Anja en Dominic, nee hoor we komen nog niet terug. Trekken wel een extra trui aan

Leny en Hans, leuk dat jullie ons weer volgen.

Renate, leuk dat je ons volgt. Blog schrijf ik al langer, maar ik ga jou natuurlijk niet alles vertellen :-) vorige keer dat wij hier waren was jij hier ook ergens :-)