eens-opreis.reismee.nl

St.George-Tropic

Wat een prachtige dag was het vandaag ! We waren op alles voorbereid, lange broek, wandelschoenen en regenjas. We besloten, ondanks de slechte voorspellingen, gewoon richting Zion NP te rijden. Als het weer te slecht zou worden konden we altijd nog plan B uitvoeren ( hadden we wel ter plekke moeten verzinnen)

Onderweg hadden we inderdaad wel een paar buien maar gaandeweg werd het steeds beter. In Zion aangekomen begon zelfs de zon af en toe te schijnen ! Bloedje heet ! We hebben dezelfde trail gelopen als vorige keer. Naar een waterval, die toen geen waterval bleek te zijn. We hoopten nu op een betere waterval vanwege de vele regen. Nou dat was inderdaad het geval, het was een stuk beter dan vorige keer. Het water in het riviertje was vorige keer kraak helder nu was het één grote modderstroom.

Zion blijft een prachtige omgeving met al zijn mooie rotsen en toch ook veel groen. Later gaan we richting ons hotel vlakbij Bryce NP. Omdat het weer ook hier lijkt op te klaren gaan we nadat we in het hotel ingecheckt hebben nog even terug naar het park om eventueel een mooie zonsondergang mee te pikken. Jammer genoeg betrekt het weer en als we bij een uitkijkpunt staan wat een schitterend zicht geeft op het amfitheater begint het zelfs behoorlijk te onweren. We wachten het nog even af, maar dan besluiten we er toch maar vandoor te gaan. Inmiddels is het ook gaan hagelen en is de temperatuur aardig gezakt. Later op de tv zien we dat deze bui en windhoos in een dorpje iets verderop een behoorlijke ravage heeft aangericht.

Voor deze dag zijn de slechte voorspellingen gelukkig niet uitgekomen, hopelijk hebben we morgen ook het geluk, maar de tv berichten zijn nog steeds wel slecht.

Irene Vos

Hè luitjes, leuk Bruce. Wij vonden dat een van de mooiste parken. Ik hoop dat het weer jullie goed is gezind want dan is het prachtig met al die sculpturen. Geniet er lekker van daar. We zenden een beetje zon jullie kant op want hier wordt het komend weekend nog even erg mooi.