eens-opreis.reismee.nl

Tropic-Bicknell

Sunrise in Bryce Canyon, dat stond nog op ons lijstje. De vorige keer dat we hier waren zaten we te ver weg in een hotel om op het vroege uur naar Bryce te rijden. Nu hebben we een motel op 20 minuutjes van Bryce.

Gisteravond en een deel van de nacht regende en stormde het aardig. De vraag was dus of het de moeite zou zijn om vroeg op te staan. Twijfel, twijfel, twijfel de lucht lijkt aardig opgeklaard en om 6.30 toch maar uit bed gesprongen, aangekleed effe een tandenborstel door je waffeltje en in de auto gesprongen. De sunrise zou om 7.17 uur zijn, opschieten dus. Ho ho niet zo snel, de temp is onder nul en de ramen zijn stijf bevroren !! Een cursus snelschrappen met een oude creditcard ! Onderweg wordt het al licht. Aangekomen bij sunrise Point, zijn we niet de enige, ook half China en Japan is vroeg opgestaan. Het is echt vreselijk koud ! Gelukkig wel truitjes aangedaan maar helaas geen handschoenen, maar wat was de sunrise prachtig ! De kleuren van de sculpturen zijn echt wonderschoon, je blijft foto's klikken.

Na bijna een uur blauwbekken vertrekken we richting hotel voor een warme douche en een ontbijtje, nou ja ontbijt is wel een heel erg ruim begrip voor een sneetje brood en een appeljam.

De zon schijnt volop en gaan met goede moed op weg. Voor vandaag staat de Scenic Byway 12 op het programma. Een mooie weg waar veel te zien is. Het is wel het gebied waar heel veel regen is gevallen dus we moeten zien wat we kunnen doen. In het visitorcenter zijn er inderdaad waarschuwingen en kiezen een andere route dan gepland. Maar ook deze was prachtig ! Natuurlijk over een unpaved road, maar je hebt niet voor niets een 4wheel drive. De herfst doet al zijn intrede en dat resulteert in prachtige kleuren van de bomen. Ook hier kun je weer niet stoppen met fotograferen. We zitten op 2800 meter hoogte en het is 5 graden en samen met de harde wind, best fristie. Maar ohw wat is het een mooie natuur. Nadat we 45 mile hebben afgelegd komen we weer op de oorspronkelijke weg en gaan naar ons onderkomen in Bicknell.

De zon is inmiddels verdwenen en het is best koud, maar gelukkig nog steeds droog. Morgen maar weer eens zien wat die dag gaat brengen. De kou blijft aanhouden dus misschien moeten we onze mouwloze shirts maar verkopen en zelf lange mouwen shirts kopen :-)