eens-opreis.reismee.nl

Bicknell - Green River

Gisteravond heerlijk gegeten in het restaurant bij het motel. Uiterst aardige mensen en goed eten. Kregen korting en free drinks omdat we in het motel verblijven, altijd leuk. Dit restaurant staat ook bekend om zijn homemade pie's en die moesten we natuurlijk proberen. Een bordje samples, je krijgt dan 4 kleinere stukje zodat je kunt proeven. Heerlijk !!

De dag vandaag begint weer behoorlijk koud. Na een ontbijtje, ook weer prima bij deze mensen en 2 stukken Pinto Bean pie gaan we op weg naar Capitol Reef NP. Dit park heeft een verzameling van kleurrijke rotsen, massieve blokken, canyons en bogen. Je kijkt er weer je ogen uit.

Ook hier kunnen we een scenic drive doen met verschillen mooie uitkijk punten. Één van de eerste trails die we lopen is die van Goosenecks overlook. Je hebt hier een prachtig uitzicht over de Sulpur Creek Canyon. Het enige nadeel...... Heeeeeel veel wind en heeeeeel koud. Maar dan ineens breekt het zonnetje door en wordt het uit de wind heerlijk !

Verder op de weg zien we verschillende mooie rotsformaties, chimney rock, lijkt op een schoorsteen, the castle, klopt, lijkt op een kasteel.

We zien verder nog een oud schoolgebouwtje en het eerste stenen huisje wat hier in 1880 is gebouwd. Ook zien we nog tekeningen in de rotsen gemaakt door de Fremont-indianen.

De volgende trail is die naar de Hickman Bridge, niet een lange trail, maar wel een lastige. Het resulteert in een prachtig zicht op een natuurlijke stenen brug met een overspanning van 40 meter. Het klimmen en klauteren meer dan waard !

Als laatste komen we langs de rotsformatie Capitol Drome. Deze rots lijkt heel erg op het Capitool in Washington DC.

Op de weg naar Green River, onze overnachtingsplaats, maken we nog een stop in Goblin Valley State Park. In dit kleine park staan duizenden wonderlijk gevormde rotsfiguren. Vroeger heette het park Mushroom Valley omdat veel van de rotsen op paddestoelen lijken, maar kater is dat veranderd in Goblin omdat je in de rotsen ook heel makkelijk een leger boosaardige kabouters kunt zien.

Het is heel grappig om dit parke gezien te hebben en wordt zeker niet door iedere toerist bezocht. Omdat we later in de middag daar waren gaf de zon ook een prachtig kleureffect.

Al met al weer een dag met vele indrukken en prachtig weer. We zijn nu in Green River aangekomen en blijven hier twee nachten, even een beetje rust.

de buurvrouw

het ziet er allemaal weer prachtig uit mooie foto s rotsen en gebergte geniet er van groetjes van jerry