eens-opreis.reismee.nl

Monument Valley

Vandaag in korte broek vertrokken ! Eerst richting Natural Bridges Monument, een park met 3 natuurlijk gevormde bruggen. De eerste, Sipapu bridge is de grootste van de 3, hij heeft een hoogte van 67 meter en een spanwijdte van 82 meter. We lopen den stuk naar beneden om dichter bij de brug te komen, maar dat was nog al een heel tour. Ten eerste de weg te vinden via opgestapelde stapeltjes steen, dan via den trap en dan ook nog via een houten ladder naar beneden en weer terug omhoog ! Maar een prachtig zicht op de brug. De andere 2 hebben we vanaf de viewpoints bekeken aangezien we nog meer op het programma hadden staan vandaag.

De volgende route ging over wederom een scenic byway, Moki Dugway die ik ergens in een verhaal had gevonden. Aan deze weg zou een prachtig uitzichtpunt liggen, Muley Point. Je moest nog wel even 5 mile over een onverharde weg rijden, en weer terug. Wat was dit de moeite waard ! Wat een prachtige uitzichten hebben we gezien. Je raakt er niet uitgekeken. Het was wederom een plek die nog niet door toeristen ontdekt is en dat is zo lekker. Je loopt daar over de rotsen op giga hoogte zonder er iemand tegen te komen. Het bestaat echt !

Uiteindelijk moesten we toch afscheid nemen van deze schoonheid om verder te rijden via een uiterst bochtige en steile weg naar onze volgende bestemming, Gooseneck State Park. Dit is een heel klein park met maar één uitkijkpunt. Vanaf hier kun je de San Juan rivier zien stromen die 300 meter lager ligt. Deze rivier baant zich een weg door het landschap via allerlei bochten, in de volksmond ' ganzenekken' genoemd. Wederom een prachtig stuk natuur ontdekt.

Onze laatste stop is Monument Valley, hier overnachten wij in een asociaal duur hotel, maar het uitzicht is adembenemend. Monument Valley is vooral bekend uit de westerns waarin John Wayne een hoofdrol speelde. Als jullie d foto's zien zal het misschien bekend voorkomen. De zonsondergang was prachtig, nu hopen dat de zonsopgang ook mooi gaat worden.

Het hotel is prachtig en wordt geheel gerund door indianen. Nu stop ik met schrijven want ik ga buiten op het balkon naar miljoenen sterren kijken, echt ongelofelijk wat mooi !

de buurvrouw

zo wat een mooie verhalen en foto s ben wel een beetje jaloers hoor geniet er maar lekker van gr annie jerry