eens-opreis.reismee.nl

Flagstaff

In wat voor schitterende omgeving worden wij wakker vandaag ! Gisteravond al duizenden sterren gezien, echt prachtig. Geen lichtvervuiling van omliggende gebouwen, echt super mooi, en dan vanmorgen om 6 uur de wekker om niets te missen van de zonsopkomst.

Gisteren trouwens nog wel een foto gemaakt van een stel Spaans taligen, blijken ze 2 kamers naast ons te zitten en vanochtend stond die man met een giga geweer ! Ben ik effe blij dat ik JA zei toen er werd gevraagd voor een foto !

Na dit hele schouwspel gaan we op weg om door Monument Valley zelf heen te rijden. De weg zou slecht zijn, we waren gewaarschuwd, maar zo slecht hadden we echt niet verwacht. Ook lagen er nog putten met plassen water en dan is het link als je niet weet hoe diep zo'n gat is. Gelukkig is alles weer goed gegaan. Na vele foto's gaan we op weg naar Horseshoe Bend, de Colorado rivier maakt hier een spectaculaire hoefijzervormige bocht. Een beetje vergelijkbaar met de Gooseneck, maar hier stroomt groen water. Het is prachtig om te zien maar de massa mensen die hier op afkomt is jammer.

Uiteindelijk komen we na een lange dag aan in Flagstaff waar we 2 nachten verblijven. De meevaller van de dag is dat we ons uur weer terug hebben gevonden ! Dus ruimschoots op tijd bij het hotel om nog lekker bij de Cracker Barrel te gaan eten.

Al met al weer een superdag met vele mooie herinneringen.