eens-opreis.reismee.nl

Blythe

Vandaag gaan we naar Blythe, via een stuk route 66 en Lake Havasu. Het is goed dat we geen hemd dragen want anders waren we er gegarandeerd uitgewaaid. Mensen kinderen wat een storm. Gelukkig wordt het minder naarmate we verder van Flagstaff komen. De temperatuur loopt lekker op.

Op de route 66 komen we bij het plaatsje Hackberry. Hier staat nog heel veel oude zooi zoals een benzinepomp, wasmachine, wringer en oude auto's. Het is leuk om te zien om te zien hoe het jaren geleden was.

Onderweg nog even een Walmart opgespoord voor wat etenswaren en drinken. Dan rijden we verder naar Lake Havasu, een prachtig meer. Vandaag is het stil maar in het weekend zal het hier heel druk zijn denk ik. Het is een prachtige plek voor watersporters en je ziet er prachtige boten. Even heerlijk van het zonnetje genoten

Ook hebben ze hier de oude London Bridge heen verplaatst. Een rijke Amerikaan kocht de brug in 1968 voor 2.460.000 dollar van de Engelsen en liet hem plaatsen in Lake Havasu waar het een toeristische trekpleister werd.

Vanavond maar even een simpele magnetron maaltijd genuttigd en nu de route voor morgen weer uitstippelen. Het was hier vandaag 29 graden dus we gaan de goede kant op.