eens-opreis.reismee.nl

Tucson

Vandaag stond een aardig eindje tuffen op het menu. Het einddoel is Tuscon waar we het Saguaro NP willen bezoeken. Allereerst rijden we via Yuma een stuk richting Mexicaanse grens, onderweg komen we heel veel grens patrouilles tegen. In Yuma ligt een historische gevangenis. Altijd leuk om daar even rond te kijken en te zien hoe dit vroeger in zijn werk ging.

Daarna, met een tussenstop op een mooie parkeer/picknick plek voor onze broodjes, rijden we door naar het Saguaro NP. Dit park staat vol met de Saguaro cactussen, het symbool van Arizona. Het park bestaat uit 2 delen en wij bezoeken vandaag het jongste deel. De Saguaro kan een leeftijd van 200 jaar bereiken. Als de cactus ongeveer 50 jaar oud is heeft hij nog steeds maar een lengte van 2 meter. Zijarmen komen er pas als hij 75 jaar oud is. In het jonge deel staan dus voornamelijk cactussen zonder armen :-) maar het blijft indrukwekkend deze kolossen.

Als we morgen tijd hebben bezoeken we ook het andere, oudere, deel.

Het weer was vandaag lekker warm, onderweg zo'n 31 en nu in de avond een graadje of 23.

Morgen gaan we op weg naar Phoenix en hopelijk komen we onderweg een carwash tegen, de auto kunnen we zo niet inleveren !