eens-opreis.reismee.nl

Flagstaff 3

Vandaag gaan we weer richting Flagstaff om dan morgen het laatste deel naar LS Vegas af te leggen.

Het is heerlijk weer bij het opstaan dus we gaan nog even van het zonnetje genieten voor we in de auto stappen. We weten dat in Flagstaff de temp zal zakken tot 4 graden in de nacht !

We lopen eerst nog even een rondje op Mesa mainstreet. Ze hebben hier prachtige beelden neergezet, ziet er e ht leuk uit. Daarna naar een Walmart voor broodjes en heerlijke aardbeien !

Onderweg is onze eerste bezienswaardigheid het Montezuma Castle. Hier zijn weer Cliff Dwellings te vinden. Het blijft toch een wonderlijk gezicht om te zien hoe mensen in de rotsen leefden. Hierna volgt Montezuma Well. Dit waterreservoir is in een 17 meter diepe sink hole ontstaan toen er een ondergrondse grot instortte. We maken den korte trail naar beneden.

Na onze heerlijke aardbeien te hebben gegeten gaan we op weg naar Sedona. Een heel toeristische plek maar in een hele mooie natuur. We rijden er naar toe via de 89a een prachtige route. In Sedona aangekomen worden we weer verrast met mooie plaatjes van Red Rock Canyon. We lopen een trail en schieten weer heel wat foto's. Dan is het fijd om richting Flagstaff te rijden wat nog een uur weg is. De weg is prachtig met vele haarspeldbochten en mooie uitzichten.

Als we bij het hotel aankomen is het bijna donker, we hadden niet langer moeten wachten om zo'n bochtige weg te rijden.

Voor het eten kiezen we vandaag een Vietnamees restaurant, was ontzettend lekker. Morgen de laatste reisdag, zal wel afkicken worden.

Rita

Ik viel pas laat in bij jullie verhalen dus heb er even de tijd voor genomen want afraffelen zou super zonde zijn.
Wat een machtige ervaring en schitterende foto's, laat staan als je het live meemaakt, dankjulliewel voor het meegenieten, nog veel plezier in Vegas én een goed reis terug naar ons in het ook mooie en koude Nederland.