eens-opreis.reismee.nl

Cruise Caribbean 25 oktober tm 20 november

Het is weer zo ver, er staat weer een leuke bootreis gepland naar de Caribbean. We vertrekken weer vanuit Fort Lauderdale en zullen dan 3 weken op de Ms Koningsdam in de Caribbean varen. We zullen verschillende eilanden bezoeken waaronder Aruba, Curacao, Bonaire. De route zou ook de havens van St.Maarten, St.Thomas en Puerto Rico aandoen, maar vanwege de verwoestende Irma is er zo veel schade dat deze eilanden nog steeds geen cruise boten kan ontvangen. Een dubbele strop voor deze eilandbewoners waar toerisme hun grootste inkomsten bron is.

Of er deze keer regelmatig verhalen komen is zeer de vraag, het grote doel van deze vakantie is uitrusten en om nou iedere keer een verhaal te schrijven hoe het niets doen bevalt is wel wat sneu voor de werkende mensen onder ons.

Onze reis begint uiteraard weer op Schiphol, de avond ervoor alvast naar Hoofddorp gereden om te overnachten. Lekker dicht bij Schiphol dus geen last van file.

Het inchecken en alle douane formaliteiten verlopen voorspoedig en na een vlucht van 8,5 uur staan we op Detroit airport. Hier moeten we overstappen en dan nog 3 uur naar Fort Lauderdale vliegen. Keurig op tijd stappen we in, rijden net weg van de gate en dan is er ineens geen power meer! We keren terug en moeten uiteindelijk weer uitstappen en wachten op reparatie. Dat er bij Max Verstappen af en toe geen power is in zijn rb13 is heel vervelend voor hem, maar als wij hoog in de lucht zouden zitten zonder power is toch wel effe een ander dingetje. Uiteindelijk wordt besloten dat er een ander vliegtuig ingezet wordt en zo'n 2 uur later kunnen we dan toch op weg. De rest verloopt gelukkig goed.

Na aankomst in het voor ons bekende Hyatt hotel gaan we een hapje eten en proberen het tot een uur of half 10 uit te houden voor we gaan slapen.

De volgende dag, we blijven hier tm zondagochtend, gaan we lopend langs het strand richting de Galleria Mall. Het is heerlijk weer alhoewel ze wel bewolking opgaven. Natuurlijk direct al weer een paar inkopen gedaan en een kilometer of 20 gelopen vandaag. Op de terugweg hebben we dan ook wel een hamburger verdiend bij de beste hamburger tent van Florida. De eigenaresse herkende ons van eerdere bezoekjes, grappig was dat. De burgers waren weer over heerlijk. Als je hier ooit in de buurt komt moet je hier echt naar toe.

Zaterdag zijn we op de sunny trolley bus gestapt om weer een beetje rond te kijken. De weersvoorspelling is onheilspellend. Er wordt een tropische storm verwacht met heel veel regen en wind op zaterdag en zondag. Hopelijk kan onze boot wel op zondagochtend de haven binnenvaren !

Langs de kust zie je al huisjes die zandzakken voor hun deur hebben geplaatst en op sommige straten staat een bord met de mededeling dat de straat kan overstromen. We zijn benieuwd. Voor nu valt het mee, maar rond een uurtje of 2 begint het dan toch behoorlijk te regenen.

Vanavond staat de bekende Outback op het programma dus dan moet het wel droog zijn ! We gaan het zien, en dan inpakken en zondagochtend richting de Koningsdam.

Tot zover het eerste verhaal, jullie weten het, als je geen zin hebt om deze verhalen 'aan te horen' schrijf je gerust uit voor de mail ! Geen probleem, natuurlijk praten we daarna niet meer met jullie maar dat terzijde.

Irene

Ik reageer dan maar want we praten al niet zoveel met elkaar maar omdat nou helemaal niet meer te doen dat gaat mij toch te ver.
Hopelijk hebben jullie niet te veel last van de storm maar na al jullie cruises hebben jullie vast wel zeebenen.
Geniet van jullie vakantie rust lekker uit en geniet ervan.
Groetjes Irene

Leny en Hans

Wat leuk,dat wij op deze voor ons( goedkope) reis mee mogen
genieten van jullie spectaculaire vakantietocht.
Wij zullen met plezier jullie volgen op de reis,we wensen jullie
een hele mooie en fijne vakantie toe en geniet er met volle
teugen van.
Groetjes van Leny en Hans

Anja en Dominic

Ben er weer voor gaan zitten hoor, wij wisten niet dat je weer zou gaan schrijven maar wij vinden het superleuk.

Gr en veel plezier en hopenlijk is de storm meegevallen.

Jacqueline

Ha, leuk dat jullie toch jullie belevenissen opschrijven. Leuk om te volgen. Geniet van het lekkere warme weer. Groetjes.